Deel dit artikel
-

Tickets.nl stapt over op affiliatemodel

Tickets.nl, een verzamelplek voor allerhande tickets, richt zich met het nieuwe model op een affiliatemodel. Er wordt niet meer rechtstreeks aan de consument verkocht. Het oude model bracht niet voldoende geld in het laatje.

De portal voor reis-, vlieg en concerttickets heeft het oude model losgelaten. “Wat we eerst deden, zelf producten inkopen, concerttickets en daar een hotelaanbieding bij zoeken om er een totaalproduct van te maken en te verkopen, dat hebben we losgelaten”, aldus Orlando Morroy van Tickets.nl.

Nu wordt puur de aantrekkingskracht van de url gebruikt. Morroy: “Het was een strategische beslissing. De consument koopt nu rechtreeks bij de aanbieder van het product, via onze site. We zijn nu b2b en niet meer b2c.”

Op het platform ziet de consument die bijvoorbeeld een ticket wil kopen voor een concert in Londen, ook meteen een vlucht naar die stad en enkele aanbiedingen voor een hotelovernachting. Deze aanbiedingen worden door de verschillende klanten van Tickets.nl op de site geplaatst.

De focus ligt op 12 contentgebieden, allen gebaseerd op tickets. Hierbij moeten de producten elkaar versterken of aanvullen. Zoals in het voorbeeld van een ticket voor een concert in Londen.

“Eerder liepen we zelf het risico wanneer tickets niet verkocht werden. We kochten alles immers zelf in”, aldus Morroy. Het oude model verdeed niet meer, er kwamen niet genoeg centjes binnen. De beslissing om de generieke url in te zetten en andere partijen er op te plaatsen was snel gemaakt.

Het nieuwe platform werkt op basis van affiliatie-inkomsten. Klanten die hun producten op de site aanbieden zijn onder meer KLM, Cheaptickets.nl en NS Hispeed. Er zijn gesprekken met andere partijen, al wil Morroy nog geen namen noemen.

Morroy vertelt dat de url 9 jaar geleden is vastgelegd voor 20 gulden. “We hebben met meerdere mensen gesproken voor we ons model wilde omgooien. Uit de reiswereld, mediahoek en bij publishers kwam het aanbod om de url over te kopen voor tonnen.”

Het nieuwe platform is sinds 3 weken live. Er zijn tienduizenden unieke bezoekers per maand. “Dat is laag en moet natuurlijk nog omhoog.”

Bron foto: Lilith Deliliah (CC)

Deel dit bericht

6 Reacties

soboer

Een topdomeinnaam, alleen erg weinig traffic. Waarschijnlijk is er weinig aan seo gedaan. Op het zoekwoord, tickets (550000 x gezocht per maand) staan jullie op de 5de plek. Ticketmaster.nl trekt 11 keer zoveel bezoekers. Werk aan de winkel.

Cindy Theunissen

De site is ook nog maar enkele weken live. Ik verwacht dat hun SEO nog flink zal groeien, naarmate er meer gelinkt wordt en er meer content op de site zal verschijnen. Ik vind het een erg mooi concept en goed neergezet.

Ferry

Hele achterkant van Tickets.nl draait op de engine van Tradetracker. Goede zet Tickets om met deze club in zee te gaan, ook wij zitter er aan te denken (eletronica en telecom).

Thomas Heezen

Ik heb het voorrecht gehad om mee te mogen werken aan het nieuwe Tickets.nl. Hoewel Tickets.nl niet meer rechtstreek levert aan consumenten, is zij nog wel gericht op consumenten, dus de kop vh artikel dekt de landing niet helemaal. @Soboer: SEO is lange termijn activiteit en geen a la minute trucje om traffic te krijgen. En er moeten idd nog wel een aantal zaken verbeterd worden. Zijn we druk mee bezig. Maar ik ben ervan overtuigd dat het een succes gaat worden! 

Jeroen

Hoezo lange termijn. Als je eens was begonnen je broncode technisch in orde te maken, had je de helft al gewonnen.

Leung Wong

Tickets.nl heeft een frisse uitstraling. De grote hoeveelheid informatie is op een rustige en overzichtelijke wijze gecategoriseerd. De keuze voor iconen en verschillende kleuren is slim en draagt bij in het navigatie-gemak. De algehele sfeer is sober, maar met oog voor grafische details.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond