Ticketscript sluit samenwerking met Partyflock

Ticketscript breidt het verkoopnetwerk uit door een samenwerking met dance-evenementensite Partyflock. Het bedrijf heeft in vier jaar tijd inmiddels 1.100 klanten aan zich weten te binden.
Het bedrijf, officieel nog net een startup te noemen met de vier levensjaren, levert een gratis online dienst waarmee evenementorganisatoren op hun eigen site de ticketverkoop in handen kunnen houden. "Organisatoren kunnen doorverwijzen naar hun eigen portals. Grote ticketverkopers die dat uit handen nemen, verzamelen vaak de e-mailadressen voor hun eigen gerief, met onze webapplicatie houden ze dat zelf in beheer", aldus CEO Frans Jonker.
Met de gratis dienst wordt geen geld verdiend. Wel aan de verkoop van tickets. Ticketscript krijgt een fee per verkochte ticket.
Outletshop
Naast organisatoren die zelf hun tickets verkopen, is daar nu Partyflock bijgekomen. Bezoekers van de site met 400.000 actieve leden kunnen kaarten kopen van de evenementen in de agenda met ruim 120.000 feesten. Dat valt onder de zogenoemde outletshop van ticketscript. Partyflock is niet de organisator van de evenementen, maar biedt de organisatoren wel een extra verkoopkanaal met de applicatie van Ticketscript.
Andere platformen die eenzelfde samenwerking zijn aangegaan met het bedrijfje zijn onder meer, Free Record Shop, Van Leest, Radio 538, djguide.nl en festivalinfo,nl.
Duits kantoor
Binnen vier jaar wist het bedrijf 1.100 klanten uit Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en zelfs Thailand te strikken die de webapplicatie voor e-ticketing gebruiken. Het Nederlandse kantoor bedient naast de Nederlands klanten, de markt in België en een Duits kantoor de markt in Duitsland en Oostenrijk.
Sanoma stapte onlangs nog in de online ticketmarkt. De uitgever nam een belang van veertig procent in het pas gelanceerde Mr.Ticket, dat toegangskaartjes voor attracties verkoopt. Sanoma promoot hier de toegangskaartjes via haar vrouwentitels.
Uitgevers
Jonker aast ook op samenwerkingen met uitgevers, al moet dat in een andere hoek gezocht worden. "We hebben een samenwerking met het AD, waarbij we onze klanten kortingen geven. En we staan open voor samenwerkingen met andere uitgevers. Daarbij moet je denken aan een partnerschap waarbij het adverteren gedisconteerd wordt in de ticketopbrengst.
Daarmee wordt het voor de evenementenorganisator eerder mogelijk mediabudget af te nemen van een groter bedrijf, voorgefinancierd uit ticketverkoop."
Voor het einde van dit jaar wil Ticketscript naast e-ticketing ook mobiele ticketing aanbieden. "Maar, de toegang moet vlekkeloos verlopen. Je wilt een partner niet opzadelen met een techniek die niet vlekkeloos verloopt", zo stipt Jonker nog aan.
bron foto: mondaysblue (CC)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond