Deel dit artikel
-

TMF wordt multimediaal kanaal

Muziekzender TMF verandert vanaf 1 mei zijn formule. TMF wordt een interactief televisiestation, met een sterke interactieve component. Volgens een woordvoerder wordt de zender een knooppunt voor internet- en sms-verkeer.

MTV en TMF zullen als twee afzonderlijke merken blijven bestaan. Woordvoerder Joris van Heukelom stelt dat beide zenders moeten groeien. TMF krijgt daarbij wel de rol van interactief kanaal. De formule zal geenszins op die van The Box lijken, bezweert Van Heukelom. "Wij werken al geruime tijd met CyberChoice, een vergelijkbaar systeem, maar daar komt veel meer bij. We hebben een website die dagelijkse 65.000 unieke bezoekers trekt. Onze sms-dienst krijgt op sommige uren wel 15.000 berichten binnen. Onze gedachte is dat we internet en sms moeten laten terugvloeien naar het televisiescherm. Via splitscreens bijvoorbeeld, of met verschillende videolagen."

De internetsite zal worden uitgebreid met videochats via een webcam en met interactieve hitlijsten. Veel meer wilde de woordvoerder hier niet over kwijt. Wel zal TMF achter de site een systeem opzetten dat van elke bezoeker een uniek profiel gaat bijhouden.

De veranderingen vloeien voort uit eerdere afspraken. Toen MTV destijds TMF overnam, was afgesproken dat beide zenders hun eigen autonomie wat betreft programmering zouden behouden. De twee zenders moesten complentair worden en uiteenlopende doelgroepen aanspreken.

Deel dit bericht

5 Reacties

Joost

Na de backlash van het afgelopen jaar is dit geweldig nieuws. Het succes van internet hangt niet af van besparingen en een goed management, maar van creatieve iedeeen die logisch aansluiten bij andere diensten. Ik hoop dat andere bedrijven hier van leren en profiteren. Internet is gewoon een erg goed bindmiddel! En waarom zou je wachten op settop boxes en andere technieken als je al iets hebt dat werkt en wel degelijk succes heeft. Ik wens TMF veel succes en hoop dat ze iets verder gaan dan het spiegelen van tv naar internet en andersom 🙂

Joost

Dit gaat het worden hoor… iedereen zal ff 'ja ik wil dat lietje NU even horen' ff kwartiertje verspillen aan liedje aanvragen. Tenminste, ik kijk geen tv en computer tegelijk, sms is iets anders.

Arjen Zijlstra

Hmm, eerst zien dan geloven, ws wordt het gewoon een mix tussen calltv en the box, al zegt men van niet. Volledig gericht op het leegzuigen van de jeugd, ipv het leveren van goede muziek. Bah!

Wouter

Aargh, helaas gaat het heel erg goed met dat sms-chat op TMF. Ik kijk er niet meer naar hoor. Ik vind het leuk om een videoclip te kijken, maar hoef daaronder niet te lezen dat X Y leuk vindt en wel met haar wil…

Robbert

Hmmm. Denk dat Arjen gelijk heeft met zijn leegzuigen van de jeugd. TMF (en niet alleen TMF) heeft een geldbron gevonden en zet daar nu een pomp op. Hoop dat ze jongeren ook aanzetten tot verantwoord gebruik van SMS-diensten, maar dat zal wel niet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond