Deel dit artikel
-

Toenemende belangstelling voor wireless advertising

Grote adverteerders zoals Pepsico, Coca Cola, Nike, Intel en Sun krijgen steeds meer belangstelling voor wireless advertising. Dat sluit mooi aan bij de wens van wireless operators om hun omzetten te maximaliseren teneinde technologie-upgrades te kunnen bekostigen. Dat meldt ZDNet News , dat tevens een overzicht geeft van de verschillende manieren van wireless advertising die op het ogenblik getest worden.

De recente voorbeelden van wireless advertising geven vooral aan dat er heel veel mogelijk is op dat gebied, al zal de tijd moeten uitwijzen of de draadloze reclame-uitingen ook het gewenste effect hebben. Zo maakt Hop-On Wireless een wegwerptelefoon, advertenties moeten op de buitenkant van het toestel zelf komen. Diverse filmstudio's maken games voor mobiele telefoos, om zodoende de bijbehorende film te promoten. General Motors was de hoofdsponsor van de Amerikaanse basketbalkampioenschappen voor scholieren. De naam van de sponsor was prominent te zien in e-mails met wedstrijd-updates die naar mobiele apparaten werden verzonden. Platenmaatschappijen bieden ringtones aan om daarmee nieuwe songs te promoten. Kledingbedrijf Candie&#39 sloot een overeenkomst met Motorola om het logo van het kledingbedrijf op Motorola-toestellen te plaatsen. Candie zorgt daarbij voor aanvullende accessoires. McDonalds test de mogelijkheid om fast-food per mobiele telefoon te bestellen. AT&T Wireless denkt daaraan allerlei marketinguitingen te kunnen koppelen, bijvoorbeeld loyaliteitsprogramma's die een gratis hamburger opleveren na zoveel bestellingen.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!