Deel dit artikel
-

Topsprekers op eDay, 14 september 2006

Werner Vogels (CTO Amazon.com), Pete Blackshaw (CMO Nielsen Buzzmetrics), Mark Hansen (Chief Experience Officer Lego) en de Britse journalist/schrijver Ben Hammersley zijn de eerste bevestigde topsprekers voor Emerce eDay, die op 14 september plaatsvindt.

eDay biedt een blik op de trends in digital business en marketing voor de komende drie tot vijf jaar. Vooraanstaande sprekers delen hun visie met het publiek, maar minimaal net zo belangrijk zijn de demo's op de playground en in de labs.

eDay is bedoeld voor marketeers, business development managers, commerce managers en ondernemers uit de retail, consumer goods, dienstverlening, travel & leisure en media & entertainment industrieën.

De Emerce-redactie is druk bezig met het vastleggen van sprekers voor eDay. Lezers worden uitgenodigd suggesties te doen voor sprekers in onze Wishlist Wiki. De komende maanden zullen er vele namen volgen, maar hieronder alvast de eerste vier bevestigde sprekers.

De Amerikaan Pete Blackshaw maakte carrière bij Procter & Gamble, waar hij verantwoordelijk was voor online advertising development, online issues/rumor management, online sampling, database marketing en consumer word-of-mouth behavior. Na P&G richtte hij PlanetFeedback.com op, dat werd gekocht door Intelliseek, dat op zijn beurt werd overgenomen door Buzzmetrics.
Blackshaw is nu Chief Marketing Officer bij Nielsen Buzzmetrics, dat een meetmethode ontwikkelde voor consumer generated media, en vooral bekend is van de veelgebruikte Blogpulse search tool. Blackshaw is tevens mede-oprichter van de Word of Mouth Marketing Association (Womma).

De Nederlander Werner Vogels is Chief Technology Officer bij Amazon.com, het meest vooruitstrevende e-commercebedrijf ter wereld. Amazon doet tegenwoordig veel meer dan e-commerce en ontwikkelt zich tot een breed service platform. Het levert diensten aan andere retailers, opende uiteraard haar API’s en lanceerde zoekdienst A9, de menselijke zoekdienst Mechanical Turk en opslagdienst S3. Vogels gaat in op het hoe en waarom.

De Deen Mark William Hansen is Chief Experience Officer bij LEGO. Dit wereldberoemde speelgoed-bedrijf riep de hulp in van haar klanten, of liever gezegd fans, voor een nieuwe release van hun product Mindstorms. Sindsdien geldt dat als een schoolvoorbeeld van co-creation. Wired wijdde er drie maanden geleden een coverstory aan.

De Brit Ben Hammersley was een revelatie op de befaamde blogconferentie Les Blogs, december 2005 in Parijs. Hammersley werkt aan het boek ‘Octet, The Eight Big Ideas You Need To Understand in the 21st Century’, waarover we in Emerce 57 schreven. Hammersley’s leven in eigen woorden: "Ben Hammersley maakt dingen. Als schrijver en journalist heeft hij vijf boeken en duizenden artikelen voor de Britse pers geschreven. Als webdeveloper ontwerpt en bouwt hij sites en webapplicaties, zoals voor The Guardian. Als fotograaf en avonturier heeft hij over de wereld getrokken, van Afghanistan tot de Burmese jungle. Met een ultramarathon door de Sahara op zijn naam, ondervraagd door de geheime politie van drie landen, claimt hij de enige persoon te zijn die gehard genoeg is om een AK47 te demonteren, Web-APIs uit te leggen aan management en een goede dry martini te mixen. Maar misschien niet allemaal tegelijkertijd."

Meer informatie over de invulling van deze sessies zal op in de komende weken op de eDay site beschikbaar komen. Inschrijven kan nu alvast!

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond