Deel dit artikel
-

Toshiba start online verkoopcampagne via tussenhandel

Computerfabrikant Toshiba Benelux heeft vorige week een aparte promotiesite gelanceerd voor de nieuwe Equium PC, die is bedoeld voor de kleinzakelijke gebruiker. Het Udense communicatiebureau Apex Interactive maakte deze flash-presentatie, die online verkoop via resellers moet stimuleren. Voorlopig zet Toshiba de tussenhandel niet op het spel, aldus Apex-directeur Marc van der Wielen.

De nieuwe campagne van Toshiba is alleen op Internet te vinden. Via links naar sites van online dealers komen bezoekers direct terecht bij de afdeling waar zij de nieuwe desktopcomputer kunnen aanschaffen. Marketing manager Menno van der Bil van Toshiba ziet dit als een testcase: 'We willen graag ervaring opdoen hoe we met tussenkomst van dealers via Internet kunnen verkopen. Dat we daarbij kiezen voor online dealers is logisch. In tegenstelling tot enkele van onze concurrenten blijven wij geloven in het leverage-effect dat dealers bewerkstelligen. En of dit nu dealers zijn met een fysieke winkel of met een winkel op Internet, dat maakt voor ons niet zoveel uit.'

De eerste twee online resellers die op de Equium-site staan, zijn ComLog uit Almere en Mega Sellers uit Vianen. Marc van der Wielen, directeur en partner van Apex Interactive, noemt enkele toekomstige partners: 'Toshiba denkt wel aan e-commerce, maar zet de tussenhandel niet op het spel. Er zijn de laatste tijd veel nieuwe partijen als Shop.nl en BuyIt op Internet bijgekomen, die die stap al gemaakt hebben. Waarom zouden ze daarmee dan niet in zee gaan?'

Ter ondersteuning van de website startte Apex Interactive een intensieve bannercampagne op drukbezochte sites. De reclamebanners staan onder meer op de sites van de AEX, de Telegraaf, het Financieele Dagblad en Planet Internet.

De website van het nieuwe Toshiba-model is bijzonder hip uitgevoerd, waarbij de nieuwste browser en flash-speler vereist zijn. Heeft Apex Interactive wel rekening gehouden met surfers die wat oudere apparatuur en browsers gebruiken? Van der Wielen: 'Dat vroeg ik mij ook af, maar onze creatieven vertelden dat 98% van de internetters dit kan zien. We zijn ook niet gericht op de particulier, maar op mensen die al rondsurfen en daarvan dan nog de kleinzakelijke gebruiker.'

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond