Deel dit artikel
-

Ubisoft en Down Under samen in ingame advertising

Spelletjesbedrijf Ubisoft en Down Under-onderdeel DUIA zijn een samenwerking aangegaan op het gebied van ingame-advertising. Ze gaan samen aan spelletjes werken en kijken wat er allemaal mogelijk is op het gebied van advergaming. Of de samenwerking met Ubisoft exclusief is, is niet duidelijk. Wel wordt door de bedrijven al aan verschillende advergames gewerkt.

Ubisoft claimt al de nodige ervaring te hebben op het gebied van advergaming. Down under kondigde in april van dit jaar aan dat het met onderdeel DUIA adverteerders wilde gaan adviseren over de mogelijkheden die games bieden om producten en diensten op een nieuwe manier aan de man te brengen.

Verder kondige Down Under toen ook aan dat het creatieve concepten en de uitwerking voor advergames zou gaan verzorgen. Het heeft daarbij de ambitie om te bemiddelen tussen adverteerders en game publishers. De focus voor DUIA ligt vooral op de Europese markt.

“Down Under heeft jarenlange ervaring op het gebied van jongeren- en kidsmarketing én de gamesmarkt, en wij realiseren ons in welke richting de markt zich beweegt. En wij niet alleen, ook adverteerders vragen al jaren om nieuwe, creatieve manieren om consumenten aan zich te binden. Adverteerders die zich via ingame branding of product placement in een hit game vertegenwoordigd zien, kunnen rekenen op de belangstelling van een groot internationaal publiek,” zei Ab Kuijer, managing Director van Down Under, bij de lancering van DUIA in april.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!