Deel dit artikel
-

UPC dringt verlies terug; een kwart meer Chello-abonnees

UPC weet het verlies ten opzichte van het vorige kwartaal terug te dringen . Nu noteert het kabelbedrijf een verlies van 368 miljoen euro. Daar staat tegenover dat de omzet met bijna twintig procent steeg, tot 238 miljoen euro, en dat Chello nu 238.000 abonnees heeft. Beleggers toonden zich tevreden.

Het aandeel UPC steeg deze ochtend ruim acht procent. Mark Schneider, CEO van UPC, is ook zeer te spreken over de resultaten. De halfjaarverliezen ten opzichte van een jaar geleden zijn wel flink hoger, maar er is een duidelijke omzetstijging te zien. Belangrijk was ook dat het aantal Chello-abonnees behoorlijk doorgroeit. Nu zijn dat er 238.000, een stijging van 28 procent in drie maanden.

Het belangrijkste nieuws van afgelopen kwartaal was de fusie van Chello met Excite@Home. Volgens Schneider heeft zijn provider nu toegang tot meerdere platformen om content en media overheen te sturen. De nieuwe combinatie wil in de lente van 2001 naar de beurs.

Dankzij ondermeer de expansiedrift van het bedrijf, heeft UPC nu beschikking over 10,7 miljoen aansluitingen voor tv-kabel. Daarvan zijn 3,75 miljoen geschikt voor Internetverkeer.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond