Deel dit artikel
-

UPC geeft garanties

Verschillende media hebben UPC de afgelopen dagen onder druk gezet om de dienstverlening aan klanten te verbeteren. Het kabelbedrijf reageert nu door het afgeven van garanties aan zijn klanten. Houdt UPC zich niet aan de afspraken dan krijgt de klant een korting, zo belooft het bedrijf. Tevens kondigt het bedrijf aan te beginnen met de introductie van set top boxen en opent het een Digital Media Centre in Amsterdam.

Televisieprogramma's 'Radar', 'Ook dat nog' en 'De Televisieman' hebben de afgelopen week een gezamenlijke actie gevoerd om UPC te bewegen de dienstverlening te verbeteren. Klachten worden niet goed afgehandeld, als ze al afgehandeld worden, en de verbinding laat vaak te wensen over, zo constateerden de programma's na een oproep aan UPC abonnees om te reageren.

UPC geeft nu de garantie dat problemen binnen 24 uur worden opgelost. Als de problemen niet verholpen zijn "dan krijgen medewerkers van de helpdesk de vrijheid om twee dagen te vergoeden voor elke dag dat een dienst onderbroken wordt", meldt UPC in een persbericht. De vergoedingsregeling geldt ook als klachten niet snel genoeg verholpen worden door de UPC installateurs. Verder wil UPC de klachtenprocedure verbeteren en zal maandag een oplossing actief worden die de verbindingssnelheid constant zal houden. Het UPC Garantieplan zal op 1 november ingaan, het bedrijf wil voor die tijd extra personeel aannemen ter ondersteuning van de helpdesk.

UPC opent vandaag ook het Digital Media Centre, dat een centrale rol dient te spelen bij de introductie van set top boxen (of 'set top computers'), waarmee kabelgebruikers digitale televisiebeelden kunnen ontvangen, beschikking krijgen over video-on-demand en een electronische programmagids. Ook wil UPC via de set top boxen themakanalen gaan aanbieden.

De proef met de set top boxen in Haarlem verliep niet geheel probleemloos, schreef het NRC Handelsblad recent. Volgens de krant kon de Gemeente Haarlem het kabelbedrijf een schadevergoeding vragen omdat het zich niet aan de afspraken had gehouden. De gemeente Haarlem was niet van plan om een dergelijke claim in te dienen. Eerder schreef de Volkskrant al dat de gemeente Amsterdam ontevreden was over de afspraken met UPC over de set top boxen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond