Deel dit artikel
-

Usual suspects winnen Esprix

Onder de winnaars dit jaar bevonden zich dit jaar weinig verrassingen bij de vakprijs voor marketingcommunicatie campagnes. Zo wist Bol.com een prijs binnen te halen en ook de Stanislav-campagne van het Ministerie van Justitie viel weer eens in de prijzen.

Bol.com won een gouden Esprix voor de studieboekencampagne (bureaus: Etecetera en Red Urban). DeStanislav-campagne (bureaus: N=5 en Kong) was de tweede prijswinnaar die goud op zijn naam mocht schrijven. Deze campagne won eerder al een Accent-prijs en een SpinAward.

Pokkie Foetsie van Hi was een van de 10 winnaars die een zilveren Esprix in de wacht wisten te slepen. Bronzen prijzen werden er in overvloed uitgedeeld, 19 keer maar liefst.

Van de bureaus waren Etecetera en Red Urban de grote winnaars. Zij mochten elk 5 prijzen op hun conto schrijven.

De winnende campagnes, die allemaal een online component kennen, lijken zich nog niet op mobiel te hebben gericht.

De juryvoorzitters beoordelen de ingezonden campagnes op de aangetoonde gedragsverandering. Daarnaast worden de campagnes beoordeeld op resultaat, strategie en creatie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond