Deel dit artikel
-

Verdubbeling online verkoop VS

Het bedrag dat Amerikanen online besteden in november en december zal verdubbelen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, aldus marketingbureau The NPD Group, Inc . Er zal voor 12,5 miljard dollar online aangeschaft worden in de laatste twee maanden van het jaar. Boeken, kleding en muziek zullen het vaakst gekocht worden, maar het meeste geld wordt besteed aan vakanties.

Het NPD Online Holiday e-Visory Report onderzocht het consumentengedrag van 4315 Amerikaanse internetgebruikers voor de periode november en december 2000. Volgens de onderzoekers zullen acht van de tien internetters online gaan kopen in de laatste twee maanden van het jaar. 95 procent van de mensen die vorig jaar online inkopen deden gaf aan dit jaar wederom online inkopen te doen. Van deze groep gaf 56 procent aan dat ze dit jaar meer geld online zullen besteden.

NPD Group vroeg de internetters ook bij welke sites ze van plan zijn inkopen te doen. Amazon.com mag de meeste kopers verwachten, gevolgd door BarnesandNoble.com, eBay.com en ToysRUS.com. Van de consumenten geeft 69 procent aan dat de sites waar ze van plan zijn inkopen te doen de sites zijn waar ze eerder hebben gekocht. Consumenten noemen boeken als favoriet, gevolgd door kleding, muziek, films en speelgoed. Het meeste geld wordt echter besteed aan vakanties, gevolgd door mode, audio- en videoapparatuur, speelgoed en computer hardware.

Het Amerikaanse consultancybureau Creative Good waarschuwde etailers onlangs dat het tijdens de feestdagen een aanzienlijk bedrag aan inkomsten zal gaan missen. Oorzaak is dat 43 procent van de consumenten een poging tot online kopen staakt als gevolg van onduidelijkheid bij het betalen, en trage en moeilijk navigeerbare sites. Het onderzoeksbureau voorspelde een omzet van 19,5 miljard dollar voor de maand december, en stelde dat er voor 14 miljard aan inkomsten wordt gemist door onderbroken transacties.

Ook onderzoeksbureau A.T. Kearney kwam tot de conclusie dat veel etailers inkomsten missen als gevolg van het onderbreken van een online aanschaf, en beperkte of slechte toegang van de online winkel via de televisie of mobiele telefoon. Het bureau onderzocht niet alleen de situatie in de Verenigde Staten, maar ook in Japan, Engeland, Zweden, Frankrijk en Duitsland. Vier van de vijf transacties mislukken, aldus A.T. Kearney, met als gevolg inkomstenderving van naar schatting 3,8 miljard dollar wereldwijd. Oorzaken zijn sites die te veel informatie vragen, problemen met het invoeren van de creditcard gegevens en het niet kunnen vinden van het gewenste product. Ook A.T. Kearney concludeerde dat de meeste online consumenten voor hun aankopen regelmatig terugkeren bij dezelfde site.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond