Deel dit artikel
-

‘Verhoogde respons met superstitials’

Rich media service provider Unicast ontwikkelde een nieuwe, gebruiksvriendelijke advertentie, de zogeheten superstitial. Bijzonder is dat ze elke vorm kunnen aannemen, en dus niet gebonden zijn aan vaste formaten.

Vanwege de verhoogde respons hebben grote online reclamebureaus als Adsmart , NetGravity en DoubleClick de superstitial in hun servicepakket opgenomen.

Superstitials zijn volgens Unicats geschikt voor alle mogelijke creatieve toepassingen en kunnen in elk formaat worden opgemaakt. Voordeel is dat ze pas op het scherm verschijnen nadat de browser van de Internetter ze volledig heeft gedownload. Gewone interstitials wachten daar niet op en die vragen altijd zo'n drie seconden alvorens in beeld te komen. De reclameboodschap wordt aldus in zijn geheel en zonder oponthoud gepresenteerd. Adverteerders zijn daardoor verzekerd van reële impressies.

De superstitals worden gericht aangeboden, dat wil zeggen op een moment dat Internetters het surfen onderbreken. Naar zeggen van Unicast komen de advertenties nooit in beeld wanneer de gebruiker bezig is informatie op te vragen.

Door het moment van aanbieden af te stemmen op het surfgedrag van Internetters wekken superstitials nauwelijks irritatie, hoopt Unicast. Op de site van Unicast is een superstitial voor merchandise van de film "The Spy Who Shagged Me" te zien. Deze leverde een click through rate (CTR) van 15,8% op. Voor toeristenreizen van British Airways met bestemming Londen werden op diverse sites eveneens met succes Superstitials geplaatst.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond