Deel dit artikel
-

Verliezen CDNow blijven zich opstapelen

Het zorgenkindje van de B2C e-commerce, muziekwinkel CDNow , kondigt plannen aan om de onkosten sterk te beperken. Daarnaast wil de winkel meer gaan adverteren op het web. De beleggers konden het plan dat bij de kwartaalcijfers werd gepresenteerd niet waarderen; het aandeel zakte verder in het moeras. In een jaar tijd verloor CDNow tachtig procent van de beurswaarde.

De omzet groeide weliswaar met 99 procent ? 43,6 miljoen dollar dit kwartaal ? mar dat was minder dan benodigd om beleggers gunstig te stemmen. De winkel kreeg er 440.000 klanten bij. De teller staat nu op 3,7 miljoen. Ter vergelijking: Alleskunner Amazon begon ongeveer tegelijkertijd met CDNow en de twee golden als de grootste e-commercebeloften. Amazon heeft inmiddels meer dan twintig miljoen geregistreerde klanten.

De totale verliezen voor het eerste kwartaal kwamen op 66 miljoen dollar. Analisten verwachten dat in de herfst van dit jaar de rek er uit is, en dat CDNow dan compleet aan de grond zit. De winkel is sinds twee maanden op zoek naar een partij die de winkel wil overnemen, maar nog niemand heeft serieuze belangstelling getoond.

Nieuwe plannen van de CEO Jason Olim moeten ervoor zorgen dat de verliezen per kwartaal beperkt blijven tot 12 miljoen dollar, en de acquisitiekosten voor klanten moeten met vijftig procent worden teruggebracht. In zijn verklaring geeft hij echter niet duidelijk aan hoe dat moet geschieden. Zo oordeelden ook de beleggers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond