Deel dit artikel
-

Wiggers verlaat Sanoma voor online vakantiehuizenmarkt

De bij vorige werkgevers opgedane mediakennis van Bert Wiggers moet @Leisure helpen de concurrent voorbij te streven. Wiggers, nog tot juli directeur nieuwe media bij Sanoma Magazines International, wordt de nieuwe CEO van @Leisure voor de vestiging in Heerhugowaard.

De nieuwe werkgever van Wiggers is onder meer bekend van de consumentenmerken Belvilla en Euro relais, online initiatieven voor vakantieaccommodaties. @Leisure kent kantoren in Heerhugowaard, Eindhoven, Keulen, Innsbruck en Ibiza. Het bedrijf geeft aan marktleider te zijn in de Benelux. Op de Europese markt van vakantiehuizen daarentegen kan nog een slag geslagen worden.

Wiggers werd gebeld door @Leisure. "In eerste instantie was ik meer geïnteresseerd in de business dan dat ik dacht, dit is mijn baan." Eenmaal in gesprek met @Leisure groeide de interesse bij Wiggers. Met name door ‘de serieuze hoeveelheid geld die er omgaat in de organisatie’:  "En de manier waarop ze hun business hebben ingericht."

Transparante bedrijfsprocessen

"@Leisure komt uit een traditionele sector. De transparante bedrijfsprocessen die zij kennen, die zie je daar doorgaans weinig. Wel bij organisaties als Bol.com, maar vaak niet bij bedrijven die gestart zijn voor het internettijdperk", aldus Wiggers. Hij vervolgt: "Door de transparante bedrijfsprocessen weten ze waar het succes vandaan komt en waar niet. Dat is de truc van elk succesvol internetbedrijf: weten waar je moet verbeteren."

Het proces, het komen tot een succesvolle transactie van mensen die op vakantie gaan en een huisje willen huren, ‘daar gaat het om’. Wiggers: "Daar kan je een aantal middelen op toepassen en @Leisure kan daar nog een slag in maken. Wat ik daar precies aan ga doen, dat wil ik nog even voor me houden."

Weten wat klikt

Wiggers was eerder directeur Kieskeurig.nl bij Ilse Media en maakte in 2007 de overstap naar Sanoma Magazines International. Hij was betrokken bij de ontwikkeling van NU.nl en Startpagina. Twee sites die geld weten te verdienen met een simpel model: weten wat er klikt. Wat hij bij @Leisure uit gaat voeren op het gebied van eCRM, web analytics, usability, lead generation of vertical search, dat moet de tijd leren.

 "@Leisure is goed in het crm-proces en de analyse van de business. Ik heb nog wat trucjes die zij kunnen gebruiken", belooft Wiggers.

De ‘slimme trucjes’ van Wiggers moeten de concurrent van @Leisure van de troon stoten. "Het is een vertical en er zijn twee partijen in Europa die hier groot in zijn." Hotelplan groep, van oorsprong Zwitsers, en sinds 2006 een dochteronderneming van de Oad Groep, kent onder meer de concurrerende sites Interhome en Vacando. "Het is een interessant spel. Ik hoop te kunnen bereiken dat wij de winnaar worden in deze categorie. @Leisure kan de nummer 1 van Europa worden."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond