Deel dit artikel
-

Yahoo ruilt eSpotting in voor Overture

Een nieuwe tegenslag voor het Britse 'paid search'- bedrijf eSpotting, Yahoo zegt zijn contract op en gaat voor de Europese portals in zee met de eigen dochteronderneming Overture.

Espotting behoort samen met Google en Overture tot de grootste aanbieders van 'paid search' in Europa, het bedrijf is actief in tien Europese landen en plaatst reclame bij zoekresultaten op onder meer Kelkoo.

Afgelopen week meldde eSpotting nog dat het 20 duizend adverteerders heeft en dat het bedrijf in staat is advertenties te serveren op 1 miljoen zoekopdrachten per maand. In de verklaring werd al gesteld dat deze cijfers exclusief de zoekopdrachten via Yahoo zijn, wat al een indicatie was dat de Europese samenwerking tussen beide bedrijf wellicht verbroken was.

Een dag na de verklaring van eSpotting kwam Yahoo met het nieuws dat het ook in Europa in zee gaat met Overture, het Amerikaanse bedrijf voor 'paid search' dat het afgelopen zomer kocht voor een bedrag van 1,6 miljard dollar.

ESpotting verlies hiermee een belangrijke klant, op het moment dat het ook een overname op losse schroeven ziet staan. Het bedrijf kondigde in juni aan dat het overgenomen zou worden door het Amerikaanse marketingbedrijf FindWhat.com. Vanwege onduidelijkheden is FindWhat.com teruggekomen op de oorspronkelijke overnamevoorwaarden. Het wil nu minder betalen dan de oorspronkelijk afgesproken 135 miljoen euro en sluit niet uit dat de overname uiteindelijk afketst.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond