Geplaatst door Divimove GmbH

De 10e VideoDays heeft alle records gebroken: Meer dan 15.000 bezoekers, 500 social media-sterren, duizenden selfies en handtekeningen

• Europa’s grootste YouTuber-festival trok ruim 15.000 enthousiaste bezoekers
• PlayAward-winnaars waren Dagi Bee, mirellativegal, Selina Mour, Bars and Melody
• YouTube’s Gold Play Buttons gingen naar izzi, DannyJesden en SKK
• Voor Divimove was het een succesvolle première als de nieuwe organisator van het live evenement
• Voorverkoop voor de VideoDays in Berlijn begint op 9 en 10 december 2017

Voor twee dagen werd de Lanxess Arena in Keulen opnieuw omgebouwd tot het grootste ontmoetingsplek voor Europa’s meest succesvolle social media-sterren en fancommunities. Met ruim 15.000 bezoekers en 500 artiesten brak de 10e editie van de VideoDays alle eerdere records.

Donderdag draaide alles om de live podiumvoorstellingen, die net geen zes uur duurden. Social media-sterren als hoofdact Mike Singer, nieuwkomer Selina Mour en internationale acts als Bars and Melody uit het VK en de Californische youtubers Cimorellim, brachten duizenden fans op de been met geweldige muziek.

Een hoogtepunt van de VideoDays-podiumshow was de presentatie van de PlayAwards in uiteenlopende genres. De trotse winnaars waren Dagi Bee (in de categorie ‘Legende’), mirellativegal (‘Komedie’) en Bars and Melody (‘Internationaal’). De BRAVO publieksprijs ging naar Selina Mour. De YouTube Gold Play Buttons, toegekend voor iedere act die meer dan een miljoen abonnees trekt, gingen naar izzi, SKK en DannyJesden.

De tweede dag van het evenement stond helemaal in het teken van de fancommunity. Bezoekers kregen hier de kans om hun sterren van dichtbij mee te maken tijdens talrijke Meet & Greet evenementen in en rond de Lanxess Arena. Dit jaar was er voor het eerst ook buiten een grote nadruk op nabijheid, met spontane ontmoetingen tussen fans en sterren voor duizenden selfies en handtekeningen op ontmoetingspunten verspreid over de locatie.

“Het succes van de 10e editie van de VideoDays in Keulen onderstreept nog maar eens het belang van het evenement als topfestival voor een nieuwe generatie. Geen enkel vergelijkbaar evenement van dit type laat fans zo dicht bij hun sterren komen als de VideoDays. We zijn verheugd dat onze première als organisatoren van het evenement zo goed ging en hebben al plannen om dat succes voort te zetten: op 9 en 10 december 2017 zullen we de VideoDays voor de eerste keer naar de Mercedes-Benz Arena in Berlijn brengen,” aldus Philipp Bernecker, mede-oprichter van Divimove, het mediabedrijf dat de VideoDays en het team van oprichter Christoph Krachten in april overnam. Divimove heeft voor de langere termijn ook plannen om het live evenement naar andere Europese landen te brengen waar het actief is.