24Festival: Hét nationale event voor de creatieve industrie

Aanstaande dinsdag 7 oktober is het zover, dan vindt hét nationale evenement plaats voor mensen werkzaam in de creatieve industrie: 24Festival. Dit jaarlijks terugkerende festival waar meer dan 3.000 professionals in design, reclame, communicatie, marketing en media elkaar ontmoeten en inspireren, biedt een zeer gevarieerd en inspirerend programma. Met lezingen van onder andere Patrick Collister (Google), een talkshow onder leiding van Matthijs van Nieuwkerk, workshops, bootcamps en advies voor MKB, staat er een solide programma. 24Festival wordt feestelijk afgesloten met de uitreiking van de prestigieuze Effie Awards.
Het festivalgevoel herleeft nu het 24-uur durende event een nieuwe locatie heeft betrokken; de Stadsschouwburg en het Leidseplein in Amsterdam. 24Festival, voorheen bekend als de 24 Uur van de Reclame, is een initiatief van de BVA (Bond van Adverteerders) en de VEA (Vereniging van Communicatie Adviesbureaus).
“Will it Blend?”
24Festival staat dit jaar in het teken van creatieve samenwerking onder de noemer “Will it Blend?”. Onder invloed van nieuwe mediatechnologieën en de toepassingen daarvan is het marketing- en communicatielandschap drastisch veranderd. Door recente maatschappelijke ontwikkelingen en technologische innovaties vervagen de grenzen tussen verschillende disciplines en vakgebieden en zijn we met z’n allen reuze interactief, responsief, adaptief, multi-mediaal en multi-disciplinair. Daarom onderzoekt 24Festival op 7 oktober de effectiviteit van creatieve samenwerkingen met andere mensen, andere disciplines en het publiek.
Programma: van studentenconsults tot 30 jaar Effie Awards
24Festival biedt zowel student, starter, young professional als CEO of Marketing Director de kans om elkaar te ontmoeten, informatie uit te wisselen, te inspireren en van elkaar te leren. 24Festival laat in 24Talks inspirerende sprekers aan het woord, zoekt de discussie op in 24Labs en zet het creatieve proces onder druk in de 24Bootcamps. MKB’ers krijgen gratis communicatieadvies tijdens 24Consult en jonge talenten een introductie op de praktijk tijdens 24Academy. Iedereen kan het beste werk van de wereld zien tijdens de Cannes Lions Night. Het festival wordt afgesloten met de feestelijke uitreiking van de Effie Awards, dé prijs voor effectieve communicatie. Dit jaar bestaan de Effie awards 30 jaar. Alle reden voor een feestje, dus aansluitend is er een netwerkborrel waarbij de Stadsschouwburg wordt omgetoverd tot een dansvloer en bar.
24Blogging
Een bloggersteam samengesteld uit copywriters, illustratoren, communicatiestudenten en art directors, brengt live verslag uit van 24Festival. Zij gebruiken hun creativiteit om tijdens het festival de verschillende programma-activiteiten op een inspirerende manier te verslaan. Ook in de aanloop naar het festival delen zij hun visies en persoonlijke ervaringen rondom het thema ‘Creative Collaboration’. Het 24Bloggers team is te volgen via de hashtag #24festival of houd de Mobypicture social wall in de gaten voor de laatste blogs en nieuwtjes.
Voor tickets en informatie zie www.24festival.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.