Geplaatst door ESET

ESET lanceert nieuwe Windows beveiliging

Sliedrecht, 22 oktober 2020 – ESET, wereldmarktleider op het gebied van cybersecurity, lanceert vandaag nieuwe versies van haar Windows-beveiligingsproducten voor consumenten. De nieuwe versies verbeteren de bescherming van ESET Internet Security, ESET NOD32 Antivirus en ESET Smart Security Premium.

Het brede scala aan beveiligingsverbeteringen omvat malwaredetectie, online bankieren, wachtwoordbeveiliging en smart home ondersteuning. De verbeteringen sluiten aan bij ESET’s doel om een veiligere digitale wereld te creëren waar iedereen van kan genieten. Met het alsmaar groeiende aantal gerapporteerde cyberaanvallen is het van cruciaal belang dat gebruikers beveiligd zijn tijdens hun online activiteiten. Deze productupdates richten zich dan ook op belangrijke zaken waaronder online betalingen en bankgerelateerde bedreigingen, identiteitsdiefstal en het lekken van persoonlijke informatie, gestolen wachtwoorden en beveiligingsrisico’s in het met het thuiswerk verbonden apparaten.

ESET verbetert voortdurend haar oplossingen om ervoor te zorgen dat gebruikers worden uitgerust met de allernieuwste technologieën op het gebied van cybersecurity met behoud van een lage systeembelasting. De updates zorgen voor een verfijning van de Host-Based Intrusion Prevention System en de Advanced Machine Learning-modules. Andere belangrijke updates zijn de nieuwe Windows Management Instrumentation (WMI) en System Registry-scanners die in staat zijn om malware te detecteren die de WMI of het System Registry op kwaadaardige wijze gebruikt. De Connected Home-module is ook verbeterd dankzij een betere detectie van met het thuisnetwerk verbonden apparaten en verbetersuggesties voor mogelijke beveiligingsrisico’s hierin.

Het beveiligen van online betaalomgevingen is een topprioriteit. De prijswinnende ESET Veilig Internetbankieren-functie is dan ook nog steeds voorzien van een speciale beveiligde browsermodus waarmee gebruikers veilig online kunnen betalen. De nieuwe versie stelt gebruikers in staat om elke ondersteunde browser standaard in deze beveiligde modus te openen. Als de beveiligde modus is ingeschakeld, is de communicatie van het toetsenbord en de muis met de browser versleuteld om keylogging te voorkomen. Daarnaast waarschuwt ESET Veilig Internetbankieren gebruikers nu ook wanneer Remote Desktop Protocol (RDP) is ingeschakeld om hen te waarschuwen voor malware die RDP misbruikt.

Tot slot is ESET‘s Wachtwoordmanager, een exclusieve functie in ESET Smart Security Premium, compleet vernieuwd met extra functionaliteiten, bijvoorbeeld het op afstand uitloggen bij websites en het op afstand wissen van de browsergeschiedenis. De Wachtwoordmanager is beschikbaar als browserextensie en als mobiele app voor Android en komt binnenkort ook beschikbaar voor iOS.

In zijn toelichting op de updates vertelt Matej Krištofík, productmanager bij ESET: “Aangezien cyberdreigingen steeds verfijnder en frequenter worden, is het van cruciaal belang dat consumenten en hun apparaten op elk niveau worden beschermd. Technologie staat centraal in ons leven, van online bankieren tot connected homes, dus is het belangrijker dan ooit dat onze persoonlijke apparaten veilig zijn. We zijn er trots op dat we onze nieuwste Windows-beveiligingsproducten aan de consument kunnen aanbieden. Dit weerspiegelt onze toewijding aan het consequent verbeteren en innoveren om een veilige digitale ervaring voor iedereen te bieden”.

Om meer te weten te komen over ESET‘s Windows-producten voor thuisgebruik, klik hier.

Over ESET

Al 30 jaar lang ontwikkelt ESET® toonaangevende IT-beveiligingssoftware en -diensten voor bedrijven en consumenten over de hele wereld. Inmiddels is ESET uitgegroeid tot het grootste IT-security bedrijf van de Europese Unie met oplossingen variërend van endpoint en mobile security, tot encryptie en tweefactorauthenticatie. ESET beschermt en monitort 24/7 op de achtergrond en werkt beveiliging in real-time bij om gebruikers veilig te houden en bedrijven zonder onderbreking te laten werken. Evoluerende bedreigingen vereisen een evoluerend IT-beveiligingsbedrijf dat veilig gebruik van technologie mogelijk maakt. Dit wordt ondersteund door ESET’s R&D centra wereldwijd, die zich inzetten voor onze gezamenlijke toekomst. Ga voor meer informatie naar www.eset.com/nl of volg ons op LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter.