Industry Wire

Geplaatst door Lalaland

Exposar en Lalaland gaan intensieve samenwerking aan

Amsterdam, 28 oktober 2021 – De Amsterdamse content scale-up Exposar en fashion tech startup Lalaland slaan de handen ineen. Exposar is de Nederlandse marktleider op het gebied van online product- en modelcontent, zoals fotografie en video, en wil door middel van een intensieve samenwerking met Lalaland haar dienstverlening verder uitbreiden. Lalaland gebruikt Artificial Intelligence (AI) om fotorealistische menselijke modemodellen voor e-commerce merken te ontwikkelen. Met behulp van deze technologie kunnen merken hun collecties op verschillende modellen tonen, die overeenkomen met de uiterlijke kenmerken van hun klanten.

One-stop-shop
Exposar verzorgt product- en modelfotografie, videocontent en productteksten voor ruim 200 modemerken en retailers, waaronder Hunkemöller, State of Art en Oger. Exposar wil haar aanbod verder uitbreiden met diensten die bijdragen aan een hogere conversie en een lager retourpercentage. Door de strategische samenwerking met Lalaland en haar virtual fashion model platform ontwikkelt Exposar zich meer en meer als ‘one-stop-shop’-oplossing en specialist op het gebied van de best converterende product detailpagina (PDP).

Diversiteit
Lalaland genereert op basis van kunstmatige intelligentie digitale fotomodellen in diverse huidskleuren, lichaamsvormen en leeftijden. Lalaland biedt de fashion industrie daarmee een krachtige oplossing om e-commerce en de online shopbeleving van klanten te verbeteren, met diversiteit, inclusiviteit en maximale aandacht voor de individualiteit van elke consument.

Norbert Brenninkmeijer, CEO van Exposar: “Lalaland en Exposar delen de visie dat merken en retailers hun producten op een hoogwaardige manier dienen vast te leggen. De consument wil modellen zien die overeenkomen met hun eigen uiterlijke kenmerken. Door de samenwerking met Lalaland kunnen we de klant verder ontzorgen en voorzien in de toenemende behoefte van de consument”.

Bewezen resultaat
Lalaland werd opgericht in 2019 en heeft met haar technologie in korte tijd bewezen een grote meerwaarde te kunnen bieden voor e-commerce merken en retailers. Zo klikken mensen met grotere kledingmaten ca. 140% door op modellen met vergelijkbare lichaamstypes. Door het tonen van fotomodellen stijgt de omzet gemiddeld met zo’n 10% en wordt het retourpercentage met 10 tot 15 % verminderd. De merkbeleving verbetert bovendien aanzienlijk en de kosten voor de ontwikkeling van modelfotografie zijn substantieel lager, zowel in geld als tijd.

Harold Smeeman, CCO/COO van Lalaland: “Lalaland gaat zich steeds meer richten op internationale uitbreiding via een sterk partnernetwerk van lokale dienstverleners die goed zijn in hun vak en onze visie delen op het vlak van diversiteit en visuele content productie. Dit partnership garandeert onze bestaande en nieuwe klanten maximale ondersteuning en strategische begeleiding. Lalaland is dan ook zeer blij om met een ervaren partner zoals Exposar in de Nederlandse markt te werken.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht