Dicitas Consulting sluit strategisch partnership met Thunderhead

Amsterdam, 8 mei 2015 – Dicitas oprichters en managing partners Martin Hermsen en Rufus Udo en Maarten Mulder, directeur van Thunderhead kondigen hun samenwerking en partnerschap aan. Beide bedrijven hebben digitalisering en transformatie van bedrijven hoog in het vaandel staan.
Dicitas Consulting, een adviesbureau gericht op digitale transformatie, start met een unieke samenwerking en partnerschap met de Engelse firma Thunderhead. De digitale transformatie van bedrijven is voor veel organisaties en bedrijven in heel Europa een belangrijke eis en wens als het gaat om de ontwikkeling naar een toekomstbestendige organisatie. Door de kennis, kunde en tooling van zowel Dicitas en Thunderhead te combineren, ontstaat een best-of –breed manier om organisaties naar het volgende niveau in digitalisering van hun organisatie te brengen. Omni-channel en omni-touchpoints; Thunderhead en Dicitas maken het klantcontact ongeacht via welk kanaal zij bij een organisatie binnenkomen, makkelijker en volgbaar. Met een tevreden klant als resultaat.
Maarten Mulder: ‘Bedrijven hebben enerzijds met steeds meer data te maken, anderzijds met veeleisende klanten die min of meer eisen herkend te worden. Klanten en prospects komen over verschillende kanalen binnen of zoeken buiten naar informatie over jouw bedrijf, product of service op het moment dat het hen schikt, 24×7. Je wilt je klanten altijd gepersonaliseerd, relevant en in de juiste context te woord kunnen staan. Dat kun je alleen nog maar bijhouden als je daar hele slimme en innovatieve oplossingen voor gebruikt die direct inzetbaar zijn.’
Martin Hermsen: ‘Door onze jarenlange ervaring bij organisaties en kennis van innovatie, de markt en het nieuwe klant/prospectgedrag, helpen we onze klanten om beter te begrijpen hoe zij hun klanten op ieder moment in de klant levenscyclus zo goed mogelijk kunnen bedienen, tevreden houden en bij zich houden. De marketing en sales strategie wordt dan optimaal en maximaal digitaal ondersteund.’ Door dit partnerschap kunnen we bedrijven en organisaties nog beter van dienst zijn bij het aanpakken en realiseren van hun digitale transformatie en het neerzetten van processen en bedrijven die future- en klantproof zijn en de volgende fase straks moeiteloos digitaal aan kunnen. Maarten en Martin zeggen beiden: Klanten vragen steeds meer en willen steeds sneller een antwoord. Deze ontwikkeling neemt alleen maar toe. Human-to-human (communicatie), business to-business-to-consumer en big data analytics, zijn marketing trends die vandaag zo worden genoemd en morgen klaar voor implementatie moeten zijn. Het managen van die één-op-één relatie met de klant is geen sinecure. Martin: ‘Dicitas en Thunderhead zijn specialisten op dit customer-engagement gebied; wij weten hoe je dit in de praktijk moet doen en hoe je dat aanpakt’.
Rufus Udo: ‘Bedrijven worden geconfronteerd met een grote hoeveelheid gelijktijdige veranderingen in hun markt. Nieuwe, “disruptive” digitale technieken, producten en diensten worden met een steeds kortere doorlooptijd ontwikkeld. In deze klantgerichte samenleving helpen wij bedrijven met het vinden van hun nieuwe klanten en het behouden van goede klantrelaties door het inzetten van een nieuwe digitale (infra)structuur’.
Over Dicitas Consulting
Dicitas Consulting helpt organisaties bij het realiseren van significante verbeteringen van bedrijfsprestaties door de implementatie van nieuwe, digitale business modellen. Door digitale innovaties te combineren met het verbeteren van de benodigde competenties van de organisatie, kunnen onze klanten het verschil in de markt maken. Wij creëren hiermee een meerwaarde voor onze klanten, onze netwerkpartners en onze medewerkers.
Klanten worden bediend met de diepe industrie-, functionele- en technologische expertise die nodig is om de uitdagingen aan te gaan waarmee zij worden geconfronteerd. Wij combineren uitgebreide consulting ervaring met de nieuwste inzichten in technologie en business transformatie. Wij zijn van mening dat de uitdagingen van onze klanten vandaag voortkomen uit een steeds sterker wordende digitale verandering van de samenleving, “de digitale prestatiekloof”. Dicitas Consulting helpt haar klanten nieuwe kansen te vinden in een sterk veranderende markt, deze te pakken en om te zetten in verbeterde bedrijfsprestaties.
Martin Hermsen is managing partner en medeoprichter van Dicitas Consulting. Hij is verantwoordelijk voor de Digital Marketing adviespraktijk van Dicitas. Martin heeft meer dan 20 jaar ervaring in strategie consulting, productinnovatie, marketing en customer management. Hij studeerde bedrijfsinformatica en economie aan de Universiteit van Amsterdam en behaalde zijn MBA aan de Rotterdam School of Management. Voor de oprichting van Dicitas Consulting werkte Martin onder andere bij Deloitte en Accenture als Executive Partner.
Rufus Udo is managing partner en medeoprichter van Dicitas Consulting. Hij leidt de Transformatie- en Innovatiepraktijk. Rufus heeft meer dan 20 jaar ervaring in het definiëren, realiseren en het management van complexe business transformatieprogramma’s voor multinationale organisaties. Rufus Udo studeerde Werktuigbouwkunde aan de Technische Universiteit in Delft. Voor de oprichting van Dicitas Consulting werkte Rufus het grootste deel van zijn carrière bij Accenture, de laatste negen jaar als Executive Partner.
Davy Verhulst is managing partner van Dicitas Consulting Belux. Davy heeft meer dan 15 jaar ervaring in o.a. business consulting, marketing, e-commerce en customer management voor zowel nationale als internationale bedrijven. Davy Verhulst studeerde af als Handelsingenieur aan UFSIA, waarna hij aan de slag ging bij Accenture. Hij deed ervaring op in lijnmanagement als global procurement director en zetelde in het mangement committee van de BeLux organisatie bij Inbev. Vanaf 2008 kon hij de roep om zelf zijn schouders onder een start-up de plaatsen niet langer onderdrukken. Hij was o.a. geassocieerd met Value Republic en The House of Marketing in het verleden en is momenteel medeëigenaar van PicsAwall, een event marketing tech start-up.
Over Thunderhead
Thunderhead bestaat uit enthousiaste en innovatieve professionals die niet zomaar een bepaalde status quo van een klant accepteren. Hoe beter bedrijven en organisaties met hun klant omgaan en hun klant horen en kunnen volgen, hoe tevredener de klant is. Daar geloven wij in en staan wij voor. Thunderhead helpt CMO’s om dit unieke klantbelevingsproces te optimaliseren en maximaal resultaat te behalen. Met een langdurige gelukkige en tevreden klant en leverancier relatie als resultaat.
Ons team bedenkt, ontwikkelt, verkoopt en vermarkt oplossingen waar onze klanten van houden. Omdat onze oplossingen ervoor zorgen dat op hun beurt hun klanten veel makkelijker transparanter, sneller en eenvoudiger en op een leukere manier zaken kunnen doen met onze klanten.
Onze naam komt voort uit een Thunderhead cloud: een stormwolk die verstorende signalen en turbulente stromingen uitzendt. Thunderhead staat symbool voor een complete, frisse, unieke en innovatieve manier waarop we enterprise software benaderen. Gegarandeerd toekomstproof.
Thunderhead is gestart in 2002 en worden gezien als een leider en visionair op het gebied van customer engagement. Klantenbinding en betrokkenheid zijn voor ons engagement platform onmisbaar. Onze teams en kantoren bevinden zich overal ter wereld. Van Londen, New York, Los Angeles, Johannesburg, Singapore tot Sydney . Vanuit al deze steden bedienen we meer dan 250 klanten uit de Fortune 500.
Thunderhead is de lijm tussen het call center, website, social media, in & outbound marketing, CRM, etcetera en zorgt ervoor dat bedrijven hun uitdaging op het gebied van klantervaringen kunnen controleren en positief kunnen beïnvloeden. Waar uw prospects en klanten ook bij uw organisatie naar binnen komen, welk kanaal zij ook gebruiken; van telefoon tot internet tot salespersoon, wij garanderen van het begin tot het einde een positieve customer buyer of service journey en ervaring. De beste klantenbinding en klantervaring via welk contactkanaal dan ook, in ieder stadium van de customer journey, zodat een tevreden en langdurige klantrelatie altijd mogelijk is. Dat is Thunderhead. Relevant, persoonlijk en altijd in de juiste context.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.