Oxxio winnaar van Dutch Interactive Awards 2015

Hilversum, 22 mei 2015 – Gisteravond is bekendgemaakt dat Oxxio de winnaar is van de Dutch Interactive Awards 2015 in de categorie ‘Tools’. De Dutch Interactive Awards zijn dé awards voor online Nederland. Oxxio ontving de prijs voor de Oxxio App, waarmee gebruikers, klanten en niet-klanten, inzicht en controle krijgen over hun energieverbruik.

Tools
Volgens de jury weet Oxxio zich te onderscheiden door een vernieuwde kijk op hun rol als energieleverancier en door de app toegankelijk te maken voor iedereen, klanten en niet-klanten. Oxxio bewijst met deze strategie een meerwaarde voor haar klanten en gebruikers te creëren. De jury over de winnende case van Oxxio: “Een gedurfde stap in de benadering van de business. Design, concept en strategie zijn zeer goed. Het openstellen van het platform is een briljante beslissing.” Andere genomineerden in de categorie ‘Tools’ waren; JCDecaux Colombia, het Nationaal Militair Museum, Stichting effectieve ouderenzorg en Malmberg.

Joos Luteijn, manager E-Business bij Oxxio: “We zijn uitermate trots op deze award. De concurrentie was groot; één voor één sterke tools. Met onze app, ontwikkeld door digital agency Tam Tam, bewijzen we de waarde van inzicht in je energieverbruik voor iedere consument in Nederland. Energiekosten zijn immers de tweede uitgaven in een huishouden.”

Energie in eigen hand
Oxxio biedt als eerste energiebedrijf in Nederland een app die voor iedereen toegankelijk is. Zonder aparte hardware en zonder verplichting om energie bij Oxxio af te nemen. Want Oxxio vindt dat iedereen inzicht moet hebben in  zijn energieverbruik en kosten. Sinds december 2014 is de Oxxio App beschikbaar voor iedereen met een traditionele meter. En vanaf volgende maand wordt de slimme meter hieraan toegevoegd. Daardoor kan iedereen met de app aan de slag. Luteijn vervolgt: “Met de Oxxio App wordt energie verbruik voor iedereen inzichtelijk. Gebruikers zijn actief bezig met hun energieverbruik en hebben hun verbruik in eigen hand.” Inmiddels maken 150.000 huishoudens gebruik van de app.

Over de Dutch Interactive Awards

De Dutch Interactive Awards zijn dé awards voor online Nederland. Dit jaar zijn voor het zesde jaar op rij de prijzen uitgereikt voor het allerbeste interactieve werk van het afgelopen jaar. Met deze zesde editie is de Dutch Interactive Awards (DIA) uitgegroeid tot dé awardshow voor de interactieve branche. De onafhankelijke jury bestond uit zwaargewichten binnen online commerce en media. In totaal werden twaalf awards uitgereikt op het gebied van e-commerce, online communicatie en marketing. Ook zijn er twee prijzen uitgereikt aan professionals die het afgelopen jaar een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd en een voorbeeld zijn voor hun collega’s: de Dutch Interactive Professional Awards. http://www.dutchinteractiveawards.nl/

Over Oxxio

Oxxio levert stroom en gas. Het bedrijf is de vierde grootste energieleverancier van Nederland. Met flexibele diensten en innovatieve producten zet Oxxio zich actief in om Nederland meer grip te geven op energieverbruik en -kosten. Immers energie is de op één na hoogte maandelijkse kostenpost van huishoudens. Voor het krijgen van grip is een centrale rol weggelegd voor de Oxxio App, waarmee klanten zelf hun energiezaken kunnen regelen. De app geeft inzicht in verbruik en adviseert proactief hoe energie bespaard kan worden door gedragsverandering.

Sinds de oprichting staat grip door inzicht centraal bij de energieleverancier. Zo introduceert Oxxio in 2005 de slimme meter in Nederland en lanceert in 2009 een app voor inzicht. Deze app wordt steeds doorontwikkeld en is afgelopen september als enige energietool in Nederland gekoppeld aan Apple HomeKit. Door ontwikkelingen in hoog tempo door te voeren in producten, bouwt Oxxio aan haar rol als energiecoach.