Chantal Schepers, Erik van de Nadort en Ward van Beek starten ItsaRep

Driebergen, 27 januari 2016 – Nederland is een nieuw communicatiebureau rijker (en drie ZZP-ers armer). Chantal Schepers (Captivate Communication), Erik van de Nadort (Room8) en Ward van Beek (Got Content) heffen hun respectievelijke ondernemingen op en verenigen zich in ItsaRep, een maatschap voor reputatiemanagement
“Na jarenlang bij een PR-bureau gewerkt te hebben zijn we de afgelopen jaren alledrie als ZZP-er actief geweest. Daarbij hebben we ervaren dat je als ZZP-er vaker ingehuurd wordt voor kleinere deelprojecten, waarbij je niet altijd goed zicht hebt op de achterliggende doelen”, zegt Erik van de Nadort, initiatiefnemer van ItsaRep. “Soms word je alleen ingehuurd voor het verspreiden van een case of het schrijven van een aantal blogposts. Deze ad hoc-aanpak van content marketing resulteert snel in een berg losstaande teksten, foto’s of video’s, die onvoldoende zijn afgestemd, op elkaar en op het grotere geheel.”
Geïntegreerde benadering ItsaRep maakt zich sterk voor een geïntegreerde benadering. Bedrijven kopen hier webteksten in, daar persberichten. En weer op een andere plaats worden blogs geproduceerd en houdt iemand zich bezig met social media. Van geïntegreerde communicatie is daardoor nu minder sprake dan ooit terwijl de reputatie van een organisatie gevormd wordt door het totaalbeeld dat er van die organisatie bestaat. Daarnaast maak je door deze spreiding van activiteiten vaak ook onnodige extra kosten.
Van de Nadort: “Wij zien ook dat juist met de snelle ontwikkelingen op het gebied van media en kanalen bedrijven behoefte hebben aan partners die het overzicht houden, die in staat zijn de verschillende communicatie-uitingen op elkaar af te stemmen en aan te sturen. Ook al heb je de kennis, als zelfstandig communicatieadviseur word je minder snel gevraagd voor een overkoepelende visie op diverse deelgebieden, van PR en mediarelaties, via SEO, bloggen en social media marketing, tot en met de productie van teksten en video’s. Met deze maatschap staan we sterker en kunnen we daadkrachtig naar buiten treden.”
Ervaring Door de gezamenlijke ervaring van ruim 40 jaar in een maatschap te bundelen, biedt ItsaRep organisaties een veel breder pakket. Zowel strategie als uitvoering, online en offline. “We hebben ons bewust in een maatschap georganiseerd omdat we alle drie veel waarde hechten aan de directe relatie met de klant, en daar ook stuk voor stuk op afgerekend kunnen worden. De klant krijgt dus de betrokkenheid en flexibiliteit van een ZZP-er, gecombineerd met de slagkracht van een ervaren organisatie”, besluit Van de Nadort.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.