Geplaatst door Yellow Walnut Verzekeringen

69% van MKB-ondernemers heeft geen arbeidsongeschiktheidsverzekering

Resultaten onderzoek Yellow Walnut onderstrepen behoefte aan betaalbare AOV

Amsterdam, 21 januari 2014

Ruim twee derde (69%) van de ondernemers uit het Midden- en Klein Bedrijf is niet in het bezit van een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV). Dat blijkt uit een recent onderzoek van online dienstverlener Yellow Walnut onder 385 MKB-ondernemers. Een ruime meerderheid (62%) van de ondernemers zonder AOV geeft aan de arbeidsongeschiktheidsverzekering te duur te vinden. Om die reden introduceert Yellow Walnut als eerste in Nederland online onafhankelijk AOV-advies op maat en de mogelijkheid om ruim 35 AOV-producten gratis met elkaar te vergelijken en direct een AOV aan te vragen. Doordat Yellow Walnut deze dienst enkel online aanbiedt liggen de kosten tot ruim 50% lager dan bij traditionele aanbieders en worden alle producten met collectiviteitskorting aangeboden. Voor meer informatie zie www.yellowwalnut.nl/verzekeringen

Onderzoek AOV
Uit recent onderzoek van Yellow Walnut is naar voren gekomen dat slechts 31% van de MKB’ers in ons land een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) heeft afgesloten. Deze ondernemers ervaren het afsluiten van een AOV voornamelijk als complex (29%) en tijdrovend (28%). 69% van de respondenten (in totaal 385 ondernemers) geeft aan niet in het bezit te zijn van een AOV, waarbij de hoge kosten als grootste bezwaar worden gezien (62%).

Behoefte aan betaalbare AOV
De resultaten uit het onderzoek gaven online dienstverlener Yellow Walnut de bevestiging dat er behoefte is aan een betaalbare en eenvoudigere manier om een AOV af te sluiten.

Adriaan van Loon, co-founder Yellow Walnut: “Met Yellow Walnut Verzekeringen willen wij in die behoefte van ondernemers voorzien. We zijn dan ook trots dat we nu als eerste in Nederland online onafhankelijk AOV-advies bieden. Ons credo is diensten voor ondernemers gemakkelijker en goedkoper maken en dat is precies wat we met Yellow Walnut Verzekeringen doen.”

Onafhankelijk online AOV-advies
Yellow Walnut Verzekeringen biedt als eerste in Nederland volledig onafhankelijk online AOV advies. Binnen 24 uur na de online AOV omgeving te hebben doorlopen, ontvangen ondernemers per e-mail een adviesrapport op maat van gecertificeerde en ervaren verzekeringsadviseurs. Ook kunnen ondernemers nog een online adviesgesprek met een adviseur hebben. Bovendien biedt de dienstverlener de mogelijkheid om de AOV-producten ‘on screen’ gratis met elkaar te vergelijken en kan de gewenste AOV via Yellow Walnut Verzekeringen eenvoudig worden aangevraagd. Doordat Yellow Walnut Verzekeringen deze dienst volledig online aanbiedt, liggen de kosten tot ruim 50% lager dan bij traditionele aanbieders. Daarnaast worden alle AOV-producten aangeboden in een collectief, wat ondernemers een direct premievoordeel oplevert. Voor meer informatie zie www.yellowwalnut.nl/verzekeringen.

Over Yellow Walnut
Yellow Walnut Verzekeringen is onderdeel van online dienstverlener Yellow Walnut. Yellow Walnut werd in mei 2013 gelanceerd en maakt diensten voor ondernemers, o.a. trainingen en juridisch advies, toegankelijker door vernieuwende en makkelijke services te ontwikkelen en online aan te bieden. Yellow Walnut gaat uit van de kracht van het samen doen en het samen delen, daardoor kunnen diensten betaalbaarder en soms gratis worden aangeboden. Voor meer informatie zie www.yellowwalnut.nl