Geplaatst door AWS

Aankondigingen AWS re:Invent 2023 – Dag 4

Deze week vindt het grootste jaarlijkse evenement van Amazon Web Services, AWS re:Invent, plaats in Las Vegas. Gedurende deze hele week delen we elke dag een nieuwsbericht met de belangrijkste aankondigingen. Klik hier voor de online re:Invent Press Kit, waar je de volledige persberichten van alle klantaankondigingen, AWS headshots, de AWS re:Invent 2023 keynote en eventfoto’s & -video’s kunt bekijken en downloaden.

BYD gaat in zee AWS om internationale expansie te versnellen
BYD – ’s werelds grootste fabrikant van nieuwe energievoertuigen (NEV) – heeft AWS geselecteerd als voorkeursleverancier van cloud-diensten. BYD verkoopt ruim vijf miljoen voertuigen in zeventig landen en gebruikt de technologie van AWS voor haar connected vehicles-platform om haar wereldwijde activiteiten te versterken. BYD zet AWS in om nieuwe mobiliteitsdiensten te ontwikkelen, de efficiency te vergroten en de ontwikkelingskosten van voertuigen te verlagen. Door het platform voor connected cars te laten draaien op AWS kan BYD geautomatiseerde updates leveren die de veiligheid van voertuigen, de werking, de efficiency van onderhoud en de rijervaring waar ook ter wereld verbeteren. Lees hier het volledige Engelstalige persbericht.

Trip.com Group selecteert AWS als strategische cloud-leverancier
Trip.com Group – een internationale one-stop travel service provider – heeft AWS geselecteerd als strategische cloud-provider om de reiservaring van honderden miljoenen reizigers te verbeteren. Deze meerjarige overeenkomst stelt Trip.com Group in staat gebruik te maken van AWS’ bewezen internationale infrastructuur en cloud-technologieën om wereldwijd uit te breiden, naadloze klantervaringen te bieden en innovatie te stimuleren in de reis- en hospitality-branche. Eerder dit jaar richtten Trip.com Group en AWS een gemeenschappelijk innovatielab. Dit lab biedt tools om experts van AWS en Trip.com Group te helpen bij het ontwikkelen van next generation-toepassingen met behulp van generatieve AI en Large Language Models (LLM’s). Lees hier het volledige Engelstalige persbericht.

Axiata selecteert AWS als belangrijkste cloud-leverancier voor innovatie in de telecomsector
Axiata Group Berhad (Axiata) – een toonaangevende Aziatische telecomaanbieder en digitale groep met een hoofdkantoor in Maleisië – heeft AWS geselecteerd als primaire cloud-provider. Met ruggensteun van AWS is Axiata in staat de digitale transformatie van haar werkmaatschappijen te versnellen om 174 miljoen klanten in Zuidoost-Azië en Zuid-Azië nog beter te ondersteunen. Lees hier het volledige Engelstalige persbericht.