Accenture sluit zich aan bij Data Literacy Project om te bouwen aan een datavaardige wereld

Amsterdam, 4 december 2018 – Namens alle medeoprichters verwelkomt Qlik vandaag Accenture aan boord bij het Data Literacy Project. Accenture sluit zich aan als medeoprichter en spreekt daarmee zijn toewijding aan de missie van het project uit: het mogelijk maken van een data literate wereld voor iedereen.
Data literacy is een onmisbare vaardigheid in de vierde industriële revolutie. Data literacy stelt iedereen in staat vragen te stellen over data en machines, kennis op te bouwen, besluiten te nemen en de betekenis ervan met anderen te delen. Toch geeft slechts 24% van de beslissers in het bedrijfsleven aan dat zij volledig vertrouwen op hun eigen vaardigheden om data te lezen, ermee te werken, deze te analyseren en te bediscussiëren.*
Het Data Literacy Project, dat oktober dit jaar gelanceerd werd, is opgezet met als doel de maatschappij vloeiend ‘data’ te leren spreken en stelt data literacy centraal in zowel individueel- als bedrijfssucces.
Het project voorziet individuen en bedrijven van uitgebreide trainingsmaterialen, interactieve assessment tools en biedt toegang tot een netwerk van experts. Dit netwerk ondersteunt niet alleen de ontwikkeling van persoonlijke vaardigheden, maar werkt daarnaast aan het vergroten van het bewustzijn rondom het belang van een datagedreven cultuur binnen bedrijven.
De oprichters zullen de agenda bepalen, het educatieve materiaal en de trainingen leveren en ervoor zorgen dat het project ook daadwerkelijk zijn doel behaalt.
“Data wordt een steeds belangrijker onderdeel van iedere fase in het besluitvormingsproces van bedrijven. Dat betekent dat we ook steeds beter op deze data moeten kunnen vertrouwen. Individuen moeten de integriteit van hun data- en analytics-uitkomsten kunnen vertrouwen,” meent Sanjeev Vohra, Group Technology Officer bij Accenture Technology Services en Global Lead bij Business Data Group. “Data literacy is een onmisbare vaardigheid die ons in staat stelt kritisch naar informatie te kijken voor we cruciale besluiten nemen. Daarom zijn we toegewijd aan de missie van het Data Literacy Project om bedrijven wereldwijd te inspireren data literacy op de agenda te zetten. Bovendien begeleiden we individuen bij de volgende stappen op hun data literacy leerweg.”
“We zijn er trots op dat Accenture zich als medeoprichter heeft aangesloten bij het Data Literacy Project,” aldus Mike Capone, CEO van Qlik. “Accenture blinkt uit in het toepassen van oplossingen die bedrijven helpen slim te worden. Bovendien begrijpen ze de toegevoegde waarde van data literacy voor bedrijven, zoals we die vormgaven in ons recente wereldwijde onderzoek, de Data Literacy Index. Accenture is een geweldige partner voor dit project en helpt bedrijven hun rol te pakken bij het inrichten van een datavaardige wereld.”
Meer weten over het Data Literacy Project? Zie https://www.thedataliteracyproject.org/
*Bron: How to Drive Data Literacy within the Enterprise
Over Qlik
Qlik werkt elke dag aan een datavaardige wereld, waar iedereen data in kan zetten om welke uitdaging dan ook op te lossen. Alleen het end-to-end data management en analyseplatform van Qlik brengt alle data uit welke bron binnen een organisatie dan ook samen. Zo kunnen mensen, ongeacht hun vaardigheidsniveau, hun nieuwsgierigheid gebruiken om nieuwe inzichten te verkrijgen. Bedrijven gebruiken Qlik om dieper in het gedrag van hun klanten te duiken, bedrijfsprocessen opnieuw uit te vinden, nieuwe winstmogelijkheden aan te boren en risico’s en beloningen te balanceren. Qlik heeft zijn hoofdkantoor in Radnor, Pennsylvania, en doet zaken in meer dan 100 landen met meer dan 48,000 klanten over de hele wereld.
©2018 QlikTech International AB. Alle rechten voorbehouden. Qlik®, Qlik Sense®, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting®, Qlik Connectors®, Qlik GeoAnalytics®, Qlik Core™ en de QlikTech logo’s zijn handelsmerken van QlikTech International AB die in meerdere landen zijn geregistreerd. Andere merken en logo’s die hierin worden genoemd, zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.