Industry Wire

Geplaatst door Adcalls

AdCalls: Call Tracking Software

Als marketeer of ondernemer plaats je een advertentie in de krant, je stort flink wat tegoed op Google en op Marktplaats. Hierin vermeld je jouw bedrijfsgegevens, waaronder je website en telefoonnummer. Vervolgens wacht je af totdat klanten hierop reageren en contact met jou opnemen.

Welke advertentievorm is nu het meest succesvol? Welke potentiële klanten melden zich telefonisch via welke advertentie? En waar komen zij vandaan? Het zijn waardevolle vragen! Zeker gezien de stijgende advertentiekosten.
Call Tracking van AdCalls geeft in één helder overzicht antwoord op al deze vragen.

Wat is het?
Call tracking richt zich op het achterhalen van statistieken omtrent het inkomende telefoonverkeer naar aanleiding van een online of offline marketingcampagne. In één overzichtelijk dashboard zie je als ondernemer alle informatie over jouw telefonische contactmomenten en conversies.

Met de call tracking-software kun je statistieken van verschillende campagnes makkelijk met elkaar combineren. Zo kunnen de statistieken uit Google Adwords worden gekoppeld aan het dashboard van AdCalls en kunnen de statistieken uit AdCalls volledig worden geïntegreerd in het dashboard van Google Analytics. Hiermee heb je alle statistieken overzichtelijk bij elkaar en kun je in één oogopslag de effectiviteit van je campagnes zien.

Waarom dit initiatief?
AdCalls is een initiatief van online marketingbureau Sales Care. De makers van AdCalls wilden zich richten op het bieden van een totaaloplossing. In één overzicht kunnen ondernemers nu alle resultaten van zowel online als offline campagnes bekijken en meten. Wat dat betreft is AdCalls een nieuwe en innovatieve dienst op het gebied
van marketing, geschikt voor ieder type onderneming.

Hoe werk het?
Bij call tracking wordt iedere afzonderlijke marketingcampagne verbonden aan een eigen dynamisch (lokaal of 088) telefoonnummer. Hiermee kan jouw doelgroep contact met jou opnemen. Op basis van deze verbinding kan achteraf worden vastgesteld vanuit welke marketingactiviteit de beller contact opnam.

Dit kan bijvoorbeeld een advertentie in de krant, op Facebook, Marktplaats of een betaalde advertentie in de zoekresultaten van Google zijn, maar ook de organische resultaten zijn te meten.
Met behulp van ‘call tracking-software’, kunnen de volgende statistieken worden achterhaald:

– het inkomende telefoonverkeer per marketingcampagne
– het aantal vertoningen
– welke dagen en tijdstippen het meest gebeld wordt
– hoe uw leads contact opnemen, met een mobiel, met mobiel via (click-to-call) of via de vaste lijn

Naast deze waardevolle gegevens krijg je ook inzichtelijk wat het aantal gemiste oproepen, de geografische locatie van de persoon die belt, het telefoonnummer van de persoon die belt, de tijd en datum waarop de oproep plaatsvindt, de duur van de oproep en de gemiddelde duur van de oproepen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht