Industry Wire

Geplaatst door Adfactor

Adfactor stelt native advertising formats beschikbaar op de programmatic markt

Den Haag, 19 november 2019 – Native advertising specialist Adfactor stelt zijn succesvolle native advertising formats beschikbaar op de programmatic markt. Het bedrijf biedt hiermee een nieuwe, innovatieve manier van adverteren aan voor media buyers en helpt aangesloten publishers om hun omzet te vergroten. De mannen van het in-house programmatic label P3, die brand safety als belangrijke pijler hanteren, zitten aan de knoppen.

Programmatic native advertising is een groeimarkt
Adfactor is inmiddels 15 jaar marktleider in native advertising. De toewijding van P3 (Premium Programmatic Performance) maakt het nu mogelijk om succesvolle native advertising formats van het bedrijf actief op de programmatic markt te verkopen. Programmatic native advertising is namelijk een groeimarkt. Zo blijkt ook uit de programmatic native omzet van Adfactor, die het afgelopen jaar is verviervoudigd onder leiding van het label.

Brand safety als belangrijke pijler
P3 gaat op het gebied van brand safety een stap verder dan de standaard van Google. Een advertentie die naast negatieve content wordt waargenomen, verkleint immers de kans dat consumenten zich willen associëren met het merk (Magna Global, 2018). Jeron Verpalen, Programmatic Specialist Adfactor P3: “Het netwerk is volledig brand safe gemaakt door actieve filtering op ads naast content die als gevoelig wordt beschouwd, bijvoorbeeld over rampen en geweldsdelicten. Dit is additioneel op de Google Ads Policy, omdat wij het belangrijk vinden dat merken zorgeloos hun boodschap kunnen delen.”

Programmatic techniek: header bidding
Het label maakt gebruik van de programmatic techniek header bidding. Hierdoor is de premium inventory van Adfactor’s netwerk breed beschikbaar via verschillende SSP’s zoals Google Ad Exchange, AppNexus, PubMatic en IndexExchange. Adfactor helpt publishers op deze manier om hun omzet te vergroten en biedt media buyers tegelijk een innovatief, brand safe product. De pilotperiode, gestart bij de lancering in maart 2019, laat zien dat de header bidding van Adfactor heeft bijgedragen aan een substantiële groei van de programmatic omzet.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht