Industry Wire

Geplaatst door Mmedia

Adhese lanceert programmatic page takeover

Amsterdam 28 oktober 2020 – Nederland is een innovatief land op het gebied van digital advertising en Adhese heeft aan het rijtje innovaties weer een nieuw product toegevoegd: de programmatic page takeover, waarbij je gegarandeerd alle posities van de pagina programmatic in kunt kopen.

Een langgekoesterde wens van veel adverteerders en uitgevers gaat daarmee officieel in productie. Tot voor kort kon een page takeover uitsluitend direct bij de uitgevers worden ingekocht. De mogelijkheid om alle posities van een pagina programmatic in te kopen waarbij je de garantie krijgt ook alle posities te vullen, is vrij complex in het huidige digitale ecosysteem met zoveel tussenliggende partijen.

 

Veiling model

Adhese heeft hier een oplossing voor gevonden. Dennis Reimers van Adhese Nederland: “Naast het technisch voor elkaar krijgen van deze complexiteit, hebben wij er ook voor gezorgd dat de programmatic page takeover op eerlijke manier meebiedt in de veiling. Wij houden een normale veiling binnen de Adhese Gateway en kijken naar alle biedingen op alle posities op de pagina. Deze tellen we bij elkaar op en we vergelijken de totale CPM met het bod van de programmatic page takeover. Hierbij geldt nog steeds dat de hoogste bieder wint.”

APTO-XL

Adhese heeft in samenwerking met Weborama Nederland een template ontwikkeld om de APTO (display banner) te combineren met de overige advertentieposities op de pagina. Deze APTO-XL template biedt verschillende creatieve mogelijkheden.

Beschikbaarheid

Eind september heeft de eerste programmatic page takeover gelopen op verschillende automotive websites van [M]Media. Havas Nederland had de primeur met een test voor haar klant Michelin.

Sjoerd van der Meijden, Director Sales & Business Development [M]Media: “De programmatic page takeover maakt gebruik van een standaard header bidding setup en heeft wel enkele aanpassingen nodig in de ad server van de uitgever. De programmatic page takeover wordt ingericht op de hoogste prio binnen de ad server om een adverteerder te kunnen garanderen dat alle posities gevuld worden. [M]media heeft deze setup al ingericht en wij zullen de aankomende weken andere uitgevers benaderen voor de technische implementatie.”

Voor meer informatie: http://www.mmedia.nl/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht