Adobe integreert Digital Publishing Suite en Adobe Experience Manager

Adobe (Nasdaq:ADBE) heeft vandaag de integratie bekend gemaakt van Adobe® Digital Publishing Suite (DPS) met Adobe Experience Manager, onderdeel van Adobe Marketing Cloud. Naast het ontwerpen en publiceren van rijke content, kunnen uitgevers en bedrijven door deze integratie, in combinatie met Adobe Analytics, de gebruikerservaringen meten van content-rijke apps. Hierbij hoeven zij nu maar één suite met oplossingen te gebruiken. De voordelen hiervan zijn versnelde productie van applicaties, lagere publicatiekosten binnen kanalen voor een consistente merkervaring en content marketing-strategie op zowel het web als op mobiele apparaten. Deze aankondiging onderstreept Adobe’s streven om haar content creatie-technologieën en digital marketing-oplossingen met elkaar te verbinden.
Hierbij hoeven zij nu maar één suite met oplossingen te gebruiken. De voordelen hiervan zijn versnelde productie van applicaties, lagere publicatiekosten binnen kanalen voor een consistente merkervaring en content marketing-strategie op zowel het web als op mobiele apparaten. Deze aankondiging onderstreept Adobe’s streven om haar content creatie-technologieën en digital marketing-oplossingen met elkaar te verbinden.
Een recent Forbes Insights rapport in opdracht van Adobe wijst uit dat 78 procent van de bedrijven met klantgerichte apps een jaarlijkse toename ziet in het gebruik van hun mobiele apps. Meer dan tweederde gaf aan dat het aantal eindgebruikers van interne apps is toegenomen. Dit onderzoek werd gehouden onder top-level marketing executives van grote organisaties. Ondanks deze cijfers hebben uitgevers en merken nog steeds moeite met het effectief en efficiënt publiceren van content-rijke apps, zoals digitale magazines, sales materiaal en jaarverslagen die zowel online als offline bekeken kunnen worden via tablets of smartphones. Cross-channel digital publishing blijft kostbaar en tijdrovend, is alleen besteed aan een groep van selecte experts in de organisatie en vereist andere tools dan die ingezet worden voor web publishing.
De combinatie van DPS en Experience Manager biedt organisaties de mogelijkheid om relevante, branded content te leveren door:
- Het sneller leveren van aantrekkelijke app content – door het gebruik van de intuïtieve, drag-and-drop interface van Adobe Experience Manager kunnen content en creatieve assets nu eenvoudig toegevoegd worden aan responsive HTML-templates die vervolgens gesynchroniseerd kunnen worden met DPS. Templates worden geüpload als artikelen binnen een bestaande .folio binnen DPS om te kunnen publiceren naar tablets, smartphones en het web. Het formaat van responsive templates past zich automatisch aan op verschillende schermformaten waardoor organisaties maar één ontwerp hoeven te maken en de content kunnen stroomlijnen voor meerdere devices en het web.
- Verlagen van publicatiekosten voor meerdere kanalen – creatieve teams, medewerkers en zakelijke gebruikers kunnen goedgekeurde creatieve assets nu inzetten binnen content-rijke apps. Dit vermindert de mate waarin zij afhankelijk zijn van web developers en ontwerpers. Hierdoor zijn zij verzekerd van het op tijd leveren van content en hebben zij meer controle over mobiele merkervaringen alsook de mogelijkheid om content snel te updaten wanneer nodig.
- Behouden van een consistente merk- en gebruikerservaring – gebruikers zijn zeker van merkconsistentie binnen web en content-rijke apps door goedgekeurde assets waarvan altijd de laatste versie beschikbaar is. Deze zijn centraal beschikbaar en worden beheerd door Experience Manager’s Digital Asset Management.
Lord Abbett, een financieel beheerder uit de VS zet DPS en Experience Manager in om een rijke app te creëren en informatie over markttrends en –analyses te verspreiden onder klanten en medewerkers. Condé Nast gebruikt de combinatie van Adobe-technologieën om de productie van de bekende titel Vanity Fair voor de iPhone te versnellen. CMO.com van Adobe, een nieuwswebsite voor senior marketing executives, zet DPS en Experience Manager in om speciale edities te ontwikkelen voor tablets en smartphones waardoor de content voor een breder publiek beschikbaar wordt. Organisaties en uitgevers hebben nu de beschikking over het beste van beide werelden, door DPS te gebruiken in combinatie met Adobe InDesign voor het creëren van kwalitatieve content of met een Adobe Experience Manager template-gebaseerde workflow voor een snelle levering van perfect ontworpen apps.
Naast de nieuwe integratie met Experience Manager biedt DPS volledige app-meetfuncties uit Adobe Analytics, onderdeel van Adobe Marketing Cloud. De combinatie van DPS met Adobe Marketing Cloud maakt het mogelijk voor uitgevers en bedrijven om mobiele apps met rijke content te creëren, te leveren en het effect ervan te meten. Ondertussen zijn zij ervan verzekerd dat hun content de juiste doelgroep bereikt.
Quotes
Nick Bogaty, head of digital publishing, Adobe
- “DPS en Adobe Experience Manager maken het eenvoudiger voor uitgevers en bedrijven om consistente, rijke content te produceren voor klanten die actief zijn op mobiel en het web. Het leveren van interactieve magazines voor mobiele devices en content voor het web vereiste voorheen aparte tools, teams en tijd. Nu hoeft dat niet meer. De combinatie van onze tools geeft CMO’s een groot voordeel; het helpt hen tijd en geld te besparen. Bovendien hebben zij de zekerheid dat hun content de juiste doelgroep bereikt.”
Steve Reilly, director of digital communications, Lord Abbett
- “Bij Lord Abbett zoeken we altijd naar de beste manieren om contact te hebben met onze klanten en medewerkers, ongeacht welk mobiel device zij gebruiken. Door DPS en Adobe Experience Manager in te zetten, kan iedereen van ons content creatie team content ontwikkelen en inzetten binnen al onze gebieden. Ook kunnen we onze digitale assets moeiteloos beheren. We hanteren een uniforme uitstraling terwijl we de workflow hebben vereenvoudigd en efficiënter produceren.”
Emily Smith, director of operations for corporate editorial, Condé Nast
- “Adobe DPS is voor ons de oplossing voor het publiceren van onze magazine-apps voor mobiele devices. De integratie van Adobe Experience Manager biedt ons niet alleen de mogelijkheid om een consistente ervaring te leveren bij het publiceren van Vanity Fair op meerdere platformen, maar we hebben ook de publicatiedatum met vijf dagen kunnen versnellen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.