Geplaatst door &.agency

&.agency sleept een YouTube Works Award in de wacht met jongeren campagne over mental health

Het data-gedreven storytelling bureau &.agency heeft afgelopen donderdag een felbegeerde YouTube Works Award in de wacht gesleept. In deze tweede editie van de door YouTube georganiseerde awardshow, in samenwerking met bvA en Adformatie. &.agency is in de prijzen gevallen met de Yes We Can Clinics-case in de categorie ‘Breaking Barriers’. De campagne betreft een docuserie speciaal geproduceerd voor YouTube waarin de onzichtbare strijd van een jonge generatie doeltreffend op de kaart is gezet.

De YouTube Work Awards zet makers en adverteerders in het zonnetje die het afgelopen jaar verantwoordelijk waren voor de meest innovatieve en effectieve YouTube-campagnes. Sophie van der Schaft, CEO van &.agency: “We zijn super trots dat we een YouTube Works Award in ontvangst hebben mogen nemen in deze belangrijke categorie. Het thema van deze campagne is nog nooit zo relevant en urgent geweest, door een toename in mentale problematiek onder jongeren. Wij zijn zo trots op het eindresultaat van de campagne, waarin we met influencer Sophie Ousri – ooit zelf opgenomen bij de Yes We Can Clinics – een rauwe en eerlijke serie hebben mogen maken die er geen doekjes om windt. Regisseur Jonathan de Jong heeft dit op zo’n pakkende en oprechte manier in beeld gebracht, waardoor we echt impact hebben kunnen maken. De reacties waren al lovend, maar deze prijs is echt een kroon op het werk.”

HELP – de onzichtbare strijd van een jonge generatie
&.agency bedacht en produceerde een 5-delige docuserie voor het YouTube kanaal van Yes We Can Clinics. De serie volgt Sophie Ousri die in gesprek gaat met andere fellows van de kliniek en bekende influencers en BN’ers die zelf ook te maken hebben (gehad) met mental health issues, verslavingen en/of eetproblematiek. De campagne heeft verder vorm gekregen doordat alle betrokken influencers, onder wie Merlijn Kamerling en Sophie Milzink, hun eigen kanalen en bereik hebben ingezet om hun verhaal en aflevering onder de aandacht te brengen. Naast plaatsingen op deze kanalen zijn snippets van de serie paid ingezet middels social advertising op YouTube, Instagram en TikTok. Door een mix van media-inzet en verschillende uitingen, is het thema mental health onder jongeren niet alleen bespreekbaar gemaakt, ook heeft het Yes We Can Clinics effectief op de kaart gezet. Een kliniek met een unieke benadering waarmee vandaag de dag al duizenden jongeren over de hele wereld geholpen zijn.

Voor interviewaanvragen met de founders van &.agency en/of onze talenten, kun je contact opnemen met Michelle Sprenkels – michelle@and-agency.com / 0644213504