Industry Wire

Geplaatst door Airbnb

Airbnb kondigt reisverzekering aan en lanceert COVID-steunprogramma voor gasten

21 januari 2022 – Airbnb heeft twee nieuwe manieren aangekondigd waarop ze hun community zullen ondersteunen bij het omgaan met onverwachte gevolgen van de recente toename van COVID-gevallen over de hele wereld. Het gaat om een reisverzekering voor gasten en de lancering van Airbnb’s COVID-steunprogramma voor gasten.

Sinds de Wereldgezondheidsorganisatie COVID-19 in maart 2020 tot pandemie heeft uitgeroepen, is de volksgezondheid prioriteit gebleven voor Airbnb. Airbnb’s uitgangspunt is dat mensen niet zouden moeten reizen of hosten wanneer ze het virus hebben opgelopen.

Daarom heeft het platform in maart 2020 de wereldwijde lancering aangekondigd van Airbnb’s beleid voor buitengewone omstandigheden, waardoor gasten die boekten voordat de pandemie uitbrak, hun geld terug konden krijgen. Hiermee was Airbnb het eerste korte-termijn verhuurplatform dat een dergelijke consumentvriendelijke benadering voor annuleringen omtrent COVID heeft ingevoerd. Airbnb blijft gasten die corona hebben de mogelijkheid bieden om te annuleren tegen volledige terugbetaling, zelfs als het buiten de annuleringsvoorwaarden van de hosts valt. Dit is uniek beleid in vergelijking met andere korte-termijn verhuur platforms.

Airbnb: “de afgelopen maand hebben we de uitdagingen gezien die de omikron-variant heeft veroorzaakt en proberen we onze community van hosts en gasten bij te staan. Als een tweezijdig platform is het belangrijk om te erkennen dat omikron ook een grote impact heeft gehad op onze hosts, waarvan velen inkomsten hebben verloren door last-minute annuleringen. We zijn daarom dankbaar dat onze host community zich heeft ingezet om gasten meer flexibiliteit te bieden – bijna tweederde van de actieve advertenties biedt nu milde of flexibele annuleringsvoorwaarden aan. En velen gingen zelfs verder dan hun annuleringsvoorwaarden om gasten tegemoet te komen in de loop van deze ongekende omikron golf die tijdens de kerstvakantie-periode toesloeg.”

Reizigers zijn hard getroffen, met name door plotselinge reisbeperkingen en grenssluitingen. Veel reizigers zijn op hun hoede voor overvolle hotellobby’s tijdens deze omikron piek, en boeken steeds vaker accommodaties via een vertrouwd platform zoals Airbnb. Ze zien dit als een veiliger reisoptie voor familie en vrienden – vooral omdat Airbnb verhuurders zich blijven inzetten voor Airbnb’s COVID veiligheids- en schoonmaak maatregelen.

Airbnb’s steunmaatregelen voor gasten  

We begrijpen dat onze gasten ook hun weg proberen te vinden in een zeer veranderlijke wereld, en daarom zullen we onze steun aan onze gasten op de volgende manieren opvoeren:

Airbnb Gasten Reisverzekering

We gaan een op maat gemaakte reisverzekering lanceren, exclusief voor Airbnb gasten. Hetzelfde team dat ons AirCover verhuurdersbeschermingsproduct tot leven bracht, bouwt ons nieuwe verzekeringsproduct voor gasten in samenwerking met een gerenommeerde verzekeringsmaatschappij. We zijn van plan om de reisverzekering in het voorjaar van 2022 te lanceren.

Totdat dit beschikbaar is, raden wij gasten aan om een reisverzekering aan te schaffen buiten Airbnb om, of gebruik te maken van de functionaliteit van onze gratis annulering-zoekfilter om accommodaties te vinden die meer flexibiliteit bieden.

Airbnb COVID-steunprogramma voor gasten

Terwijl we werken aan de lancering van de reisverzekering, introduceren we ons nieuwe COVID-steunprogramma om gasten tegemoet te komen die hun eerder geboekte reservering niet meer uitvoeren wegens onverwachte reisonderbrekingen veroorzaakt door overheidsmaatregelen, zoals grenssluitingen of verplichte uitgebreide quarantaine-eisen.

Voor gasten in deze situaties die geen volledige terugbetaling kunnen krijgen onder het annuleringsbeleid van hun host, biedt Airbnb hulp in de vorm van een reiscoupon voor 50 procent van de kosten van het niet-terugbetaalde deel van de reservering. We financieren dit programma in eerste instantie met $20 miljoen om te helpen deze financiële gevolgen voor onze gasten op te vangen en ervoor te zorgen dat gasten weten dat we luisteren naar hun zorgen.

Dit programma gaat onmiddellijk in en is met terugwerkende kracht van toepassing op reserveringen die 1) een incheckdatum hebben op of na 1 december 2021 en 2) door de gast moesten worden geannuleerd als gevolg van grenssluitingen, overheidsmaatregelen en bepaalde andere omikron-gerelateerde reisbeperkingen die op het moment van de boeking nog niet van kracht waren. Als gasten reserveringen hadden voor verblijven met check-in data op of na 1 december, en zij moesten annuleren voor check-in als gevolg van onverwachte reisonderbrekingen veroorzaakt door overheidsmaatregelen, komen zij in aanmerking voor vrijstelling onder dit programma.

Bijvoorbeeld, als een reiziger in oktober een verblijf in Israël boekte met een check-in datum voor eind december – en de Israëlische beperkingen op reizen naar buiten werden aangekondigd na de datum van boeking, maar vóór de datum van check-in – zou dit programma met terugwerkende kracht van toepassing zijn. Echter, als een reiziger vandaag een verblijf in Israël boekt terwijl dezelfde reisbeperkingen reeds van kracht zijn, zou het programma niet van toepassing zijn.

Gasten kunnen de volledige details van het programma hier vinden en kunnen contact opnemen met ons 24/7 Helpcentrum als zij denken dat hun reserveringen voldoen aan de criteria van het programma.

Dit programma is bedoeld om gasten te ondersteunen die te maken hebben gehad met extreme en onverwachte door de overheid opgelegde reisonderbrekingen als gevolg van de omikron-variant en dit buiten hun schuld lag. Andere omstandigheden, zoals een gast die positief test op COVID vlak voor een reservering, vallen nog steeds onder Airbnb’s beleid voor verzachtende omstandigheden en komen daarom niet in aanmerking voor dit nieuwe programma. Daarnaast worden extreme reisverstoringen zoals aardbevingen, bosbranden, enz. die niet gerelateerd zijn aan COVID ook gedekt door Airbnb’s beleid voor verzachtende omstandigheden.

Ondanks omikron, schonken afgelopen oudejaarsavond bijna 4,5 miljoen gasten op 53.000 plaatsen over de hele wereld hun vertrouwen aan onze hosts en het platform om veilige en mooie ervaringen te leveren. Dit was onze grootste nacht sinds het begin van de pandemie.

Onze focus blijft liggen op verantwoord reizen, inclusief het geven van updates over onze aankomende reisverzekering voor gasten voorafgaand aan de lancering in het voorjaar.

Over Airbnb

Airbnb is in 2007 opgericht toen twee hosts drie gasten verwelkomden in hun huis in San Francisco, en is sindsdien uitgegroeid tot vier miljoen hosts die meer dan 900 miljoen gasten hebben verwelkomd in bijna elk land over de hele wereld. Reizen op Airbnb zorgt ervoor dat meer van de financiële voordelen van het toerisme bij de mensen en plaatsen blijven die het mogelijk maken. Airbnb heeft miljarden dollars aan inkomsten gegenereerd voor hosts, waarvan 90% particulieren zijn die hun eigen woning aanbieden, meer dan de helft vrouw is en één op de vijf verhuurders in loondienst is als leraar of werkend in de gezondheidszorg. In 2019 ondersteunde Airbnb direct 300.000 banen in slechts 30 bestemmingen, gemiddeld negen banen voor elke 1.000 gasten. Reizen op Airbnb heeft ook meer dan 3,4 miljard dollar aan belastinginkomsten gegenereerd voor 29.000 jurisdicties over de hele wereld. Airbnb heeft geholpen bij het bevorderen van meer dan 1.000 regelgevende kaders voor kortetermijnverhuur, waaronder in 70% van onze top-200-regio’s (voor de pandemie). Ter ondersteuning van onze voortdurende groei en diversificatie lanceerden we eind 2020 het Stadsportaal om overheden te voorzien van een geautomatiseerd systeem dat het delen van gegevens en de naleving van lokale regels voor registratie ondersteunt. We blijven investeren in innovaties en hulpmiddelen ter ondersteuning van onze voortdurende werkzaamheden met overheden over de hele wereld om reizen zo te bevorderen dat ze de maatschappij het beste dienen.

Disclaimer – Forward-looking Statements

This press release contains forward-looking statements within the meaning of the “safe harbor” provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 about us that involve substantial risks and uncertainties. All statements other than statements of historical facts contained in this press release, including, but not limited to, statements about our future performance, prospects, plans and objectives are forward-looking statements. 

In some cases, you can identify forward-looking statements because they contain words such as “may,” “will,” “plan,” “could,” “potential,” “objective,” or “continues” or the negative of these words or other similar terms or expressions that concern our expectations. Although we believe that we have a reasonable basis for each forward-looking statement contained in this press release, we cannot guarantee that the events and circumstances reflected in the forward-looking statements will be achieved or occur at all. 

Forward-looking statements are subject to a number of known and unknown risks, uncertainties, assumptions, and other factors that may cause actual results to differ materially from the objectives expressed or implied in this press release. Therefore, you should not rely upon forward-looking statements as predictions of future events. Important factors that could cause actual results to differ materially from those indicated in the forward-looking statements include, but are not limited to, the effects and duration of the COVID-19 pandemic on us, the travel industry, travel trends, and the global economy generally; any further and continued decline or disruption in the travel and hospitality industries or economic downturn; changes in political, business, and economic conditions; our plan to launch a guest travel insurance product and the other risks listed or described from time to time in Airbnb’s filings with the Securities and Exchange Commission (the “SEC”), including Airbnb’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2020, Quarterly Report on Form 10-Q for the quarter ended September 30, 2021 and subsequent Form 8-Ks, which are on file with the SEC and available on the investor relations page of Airbnb’s website.

All forward-looking statements speak only as of the date of this press release and are based on information and estimates available to us as of the date of this press release. We expressly disclaim any obligation to update or revise any information contained in this press release, except as required by law.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht