Geplaatst door Allianz

Allianz Benelux verbetert klantrelaties en governance met de Snowflake Data Cloud

Amsterdam – 25 oktober 2021 – Verzekeringsmaatschappij Allianz Benelux gebruikt de kracht van data om betere klantervaringen te realiseren, bedrijfsefficiëntie te verbeteren en te voldoen aan de strikte regulaties in de financiële sector. Met de Snowflake Financial Services Data Cloud voor de financiële sector kon Allianz Benelux haar data centraliseren en zo de data governance optimaliseren.

Hierdoor bracht Allianz Benelux de tijd die nodig is om data loads te vervangen, te herstructureren en op te slaan terug van 24 naar 3 uur, waardoor gebruikers van het platform sneller kunnen werken en data kostenefficiënter kunnen verwerken.

Allianz Benelux zet zich in om haar klanten in elke situatie bij te staan met hoogwaardige verzekerings- en vermogensbeheerproducten in combinatie met begeleiding, ondersteuning en zorg. “Als klanten in situaties belanden die veel twijfel of onzekerheid over de verzekeringsdekking creëren, moet je hen snel de benodigde informatie bieden. Omdat onze data is gecentraliseerd in de Snowflake Data Cloud, hebben we een single source of truth voor al onze klantdata. Dit helpt ons om proactief contact op te nemen met de klanten die onze hulp en informatie op korte termijn nodig hebben, zodat ze zich geen zorgen hoeven te maken over hun verzekering”, zegt Sudaman Thoppan Mohanchandralal, Regional Chief Data and Analytics Officer van Allianz Benelux.

Voor veel ondernemingen in de financiële dienstverlening is het voldoen aan strenge wet- en regelgeving een uitdaging, waaronder de IFRS-rapportagenormen. “We brengen data uit verschillende systemen samen in één financiële datahub om rapporten te maken die voldoen aan de IFRS-normen, met het juiste niveau aan historische data en granulariteit”, aldus Sudaman Thoppan Mohanchandralal. “Onze rapporten zijn niet alleen gebaseerd op point-in-time data. We kunnen inzoomen op de verschillende data en informatie. Ook biedt Snowflake ons de noodzakelijke elasticiteit om op te schalen qua datacapaciteit wanneer we dit nodig hebben.“

Snowflake kondigde recent de Financial Services Data Cloud aan om klantgerichte en datagedreven innovatie te versnellen, en tegelijkertijd te voldoen aan de strikte governancenormen in de financiële dienstverlening.

“De Financial Services Data Cloud helpt Allianz Benelux om samen te werken binnen de nieuwe dataeconomie om concurrentievoordeel te behalen, terwijl de security- en governancestandaarden voortdurend worden gehandhaafd,” zegt Coen Bos, Country Manager Benelux bij Snowflake. “Naast Allianz Benelux gebruikte meer dan de helft van de Fortune 500-organisaties in de financiële dienstverlening Snowflake, sinds 31 juli dit jaar, dus het is duidelijk dat bedrijven in de financiële sector de mogelijkheden zien van de Financial Services Data Cloud op het gebied van governance en compliance.”

Over Allianz Benelux

Allianz Group is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening. Met ruim 85 miljoen klanten in meer dan 70 landen en meer dan 140.000 medewerkers. Het doel is de meest betrouwbare financiële dienstverlener te zijn. Allianz helpt klanten de juiste keuzes te maken. Zodat ze hun leven kunnen inrichten zoals ze dat zelf willen. Allianz moedigt iedereen aan om zijn ambities te realiseren en niet bang te zijn om een stap verder te gaan. Allianz is the home for those who dare.

Over Snowflake

Snowflake stelt elke organisatie in staat om hun data te mobiliseren met Snowflake’s Data Cloud. Klanten gebruiken de Data Cloud om gegevens in silo’s te verenigen, gegevens te ontdekken en veilig te delen en diverse analytische workloads uit te voeren. Waar data of gebruikers ook wonen, Snowflake levert een enkele data-ervaring die meerdere clouds en geografische gebieden omspant. Duizenden klanten in vele sectoren gebruiken Snowflake Data Cloud om hun bedrijf van stroom te voorzien. Lees meer op snowflake.com