Allianz Suisse innoveert met Augmented Reality klantenservice applicatie "KonnectAR".

Mobile activatiebureau TAB Worldmedia ontwikkelde in opdracht van Allianz Suisse een nieuwe mobiele klantenservice genaamd “KonnectAR”. KonnectAR is een eenvoudig te gebruiken service-applicatie voor smartphones en tablets, die die doormiddel van Augmented Reality een directe koppeling maakt met online content en services die gelinkt zijn aan product brochures en advertenties van Allianz Suisse. Zo kunnen klanten eenvoudig en direct actuele commerciële informatie krijgen en actie ondernemen.
Remco Vroom, Directeur TAB Worldmedia: “Allianz Suisse erkent dat consumenten vandaag de dag eenvoudige, intuïtieve mobiele service tools verwachten van hun merk. Wij gebruiken innovatieve augmented reality technologie van Layar in de Allianz KonnectAR app om dit te bewerkstelligen. Zodra een klant van Allianz Suisse een quick-scan maakt van een product-brochure of advertentie zal de KonnectAR app direct de juiste geanimeerde productinformatie of mobiele website tonen. KonnectAR kan een klant zelfs direct telefonisch met een service-medewerker verbinden in de juiste taal. In Zwitserland hebben we namelijk te maken met drie taalgebieden.”
Patrick Eugster, Head of Corporate Development & Strategic Marketing at Allianz Suisse: “De mogelijkheid om om een directe verbinding te leggen tussen onze online content en commerciele offline media en middelen is van cruciaal belang in een steeds verder ontwikkelde ‘connected World’. Met KonnectAR verbinden wij onze media-instrumenten met elkaar en dat komt de algehele merkbeleving voor onze klanten ten goede.”
Allianz Suisse zal de KonnectAR service app in cross-media communicatiecampagnes in 2013 inzetten om best practice cases te ontwikkelen in de Zwitserse markt. Mobile activatiebureau TAB Worldmedia is tevens actief betrokken bij de toepassing van de service in de campagnes van Allianz Suisse.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.