Anaplan integreert geavanceerde analytics en collaborative planning in Salesforce.com

Utrecht, 21 november 2013 Anaplan, de snelst groeiende leverancier van cloud-gebaseerde, in-memory modeling- en planningoplossingen voor sales, finance en operations, lanceert een diepere functionele integratie met Salesforce.com, het toonaangevende cloud-platform voor social en mobiele bedrijfsapps. Gebruikers beschikken hierdoor over makkelijke toegang – via enkelvoudige gebruikersauthenticatie – tot modellen en plannen binnen de Salesforce-interface. Bi-directionele data-integratie tussen Salesforce.com en Anaplan zorgt ervoor dat modellen en plannen continu ververst worden met realtime data. De naadloze werking van Anaplan binnen de Salesforce Sales Cloud stelt salesprofessionals in staat om realtime datagedreven beslissingen te nemen op het gebied van regiobeheer, quotatoewijzing, commissiecalculaties, sales-forecasting en offerteconfiguratie.

Door het combineren van geavanceerde analytics en collaborative planning lost Anaplan drie belangrijke salesuitdagingen op: het creëren van solide salesplannen, het uitvoeren van plannen met realtime CRM-data, en de mogelijkheid om plannen direct aan te passen. Anaplan draait op Hyperblock™, een gepatenteerde in-memory modelleer- en calculatie-engine die één planningomgeving biedt voor de gehele organisatie en snelle modellering door de zakelijke gebruiker.

“Anaplan heeft gezorgd voor een doorbraak in de quota- en dekkingsplanning van ons wereldwijde salesteam”, zegt Bob Slaby, vicepresident van Hewlett-Packard. “Leidinggevenden bij de salesafdeling beschikken nu over realtime inzicht in dekkingsgaten, buitendienstcapaciteit en doelen op product- en accountniveau. Anaplan maakt het mogelijk uit te tekenen hoe we succesvol gaan worden.

“De traditionele benadering voor sales operations maakt plaats voor diepgaande analyses en samenwerking binnen salesorganisaties”, zegt Merritt Alberti, directeur van de Sales Force Effectiveness Practice bij Deloitte Consulting. “Door de Anaplan-oplossing te gebruiken, helpen we onze klanten bij het bouwen van een salesplanning en managementproces dat de verkoop versnelt en de salesproductiviteit maximaliseert.”

“Met Anaplan integreren bedrijven accurate, datagedreven verkoopprognoses in planning en modeling – van marketing tot operations tot financiële administratie – voor het realtime in lijn brengen van marktkansen”, zegt Fred Laluyaux, CEO van Anaplan.

Gebruikstoepassingen

De gebruiksvriendelijke Anaplan-applicatie biedt accurate en tijdige planning voor verschillende business-functies, zoals:

·         sales forecasting: voorspellen op basis van feiten, vergelijken met doelen en zorgen voor een succesvolle salesperiode. Onmiddellijk modelleren van de invloed van sales-pipeline op sales, kosten en marges binnen alle businessdimensies;

·         territory planning: onderhouden van geüpdatet en uitgebalanceerde territories voor alle dimensies van de business, realtime;

·         quota planning: in overeenstemming brengen van top-down doelen en bottom-up quota’s met het oog op optimale dekking en productieve verkoopmedewerkers. Zorgen voor optimaal inzicht in geformuleerde doelen en hoe deze te bereiken;

·         commissiecalculatie: modeleren van beloningsplannen, berekenen van commissies, analyseren van effectiviteit van plannen en antwoord op ‘What if?’-scenario’s;

·         offerte en prijs: eenvoudige productconfiguraties creëren, die te valideren zijn tegen usiness rules. Zorgen dat offertes correct geconfigureerd zijn om verkoop te versnellen en productlevering te ondersteunen.

Over Anaplan

Anaplan is een cloud-gebaseerd, in-memory modeling- en planningplatform voor sales, finance en operations. Het platform helpt zakelijke gebruikers bij het dynamisch testen en operationaliseren van plannen, het beheren van complexe multidimensionele modellen, het samenwerken binnen functies en regio’s, en het delen van inzichten en content via de ingebouwde community.

Anaplan en zijn partners hebben een serie oplossingen gelanceerd voor finance, marketing, operations en human resources, en tevens een complete applicatiesuite voor Sales Performance Management. Deze omvat optimalisatiemogelijkheden voor quota-, territory- en commissiebeheer, realtime offertes en prijsstelling.

Anaplan wordt gefinancierd door Meritech Capital Partners, Granite Ventures en Shasta Ventures. Het bedrijf kreeg in 2012 de Gartner Cool Vendor Award en de Ventana Research Technology Operational Innovation Award voor Sales Management. Voor meer informatie: www.anaplan.com of Twitter: @anaplan.