Industry Wire

Geplaatst door Anaplan

Anaplan maakt fenomenale groei door in de eerste helft van 2014

De klant- en marktacceptatie van Anaplans platform voor zakelijke planning is in de eerste helft van 2014 razendsnel gegroeid. Daardoor kon Anaplan wereldwijd uitbreiden en bijna twee keer zoveel klanten en werknemers werven. De aanhoudende fenomenale groei werd gestimuleerd door een wereldwijde vraag naar het in-memory platform, waarmee Anaplanners zakelijke-bedrijfsplanningapplicaties gezamenlijk ontwikkelen en beheren. Deze applicaties zijn dan te gebruiken voor de verkoop, financiën en bedrijfsvoering.

“In de eerste helft van 2014 hebben we twintig procent meer contracten geboekt dan in heel 2013”, aldus Fred Laluyaux, CEO van Anaplan. “Anaplan biedt oplossingen voor belangrijke problemen waarmee bijna elk bedrijf worstelt. Zo grijpen we een uitzonderlijke kans op de markt aan. Ons gepatenteerde technologieplatform, dat we volledig zelf hebben ontwikkeld, kan de grootste, meest complexe bedrijven ter wereld helpen bij hun uitdagingen op het gebied van planning en bedrijfsvoering. Om dit idee uit te voeren, dagen we onszelf uit om buiten de geijkte paden te denken en een organisatie op te bouwen die klaar is om deze klanten te ondersteunen.”

Anaplan heeft in 2014 contracten afgesloten met onder andere (per regio):

  • VS: AdRoll, AppDynamics, Auction.com, Birst, en Toyota Financial Services.
  • EMEA: Britvic, Brussels Airlines, CSM, Opus Bilprovning, Orkla Confectionary and Snacks, Prudential plc, Reckitt Benckiser Group, RSA Insurance Group en StepStone.
  • APAC en ANZ: NMG, Sky Network TV en Target Australia.

In de eerste helft van 2014 heeft een aantal klanten zijn Anaplan-oplossing uitgebreid naar meer gebruikers en meer ‘use cases’ binnen het bedrijf. Hieronder vallen Aaron’s, Air Asia Expedia, British Land, HP, Kimberly-Clark, McAfee, Pandora en Redwood Trust.

Hoogtepunten uit de eerste helft van 2014:

  • Nieuwe kantoren: Anaplan heeft zijn activiteiten uitgebreid in AustraliëOost-EuropaMaleisië en het Verenigd Koninkrijk, waarmee het bedrijf zijn wereldwijde groeibelofte waarmaakt en zijn veelzijdige platform voor zakelijke planning en bedrijfsvoering naar lokale markten te brengen. De opening van het nieuwe R&D-centrum in het noorden van Engeland (Yorkshire) maakte ook deel uit van deze wereldwijde uitbreiding. In het nieuwe centrum werken meer dan 45 ingenieurs aan de wereldwijde productontwikkeling. Het bedrijf is van plan zijn personeelsbestand in Yorkshire nog vóór 2015 te verdubbelen.
  • Teamuitbreiding: Anaplan heeft al meer dan honderd nieuwe werknemers aangenomen en is van plan er vóór 2015 ten minste nog honderd aan te nemen. Om ruimte te maken voor het groeiende aantal werknemers, heeft Anaplan een groter hoofdkantoor in San Francisco betrokken. Het bedrijf heeft zijn activiteiten in Minneapolis en St. Paul ook uitgebreid en is ook daar verhuisd naar een groter kantoor in Minneapolis.
  • Financiering: tijdens de gebruikersconferentie Hub 2014 heeft Anaplan een serie-D-financieringsronde van honderd miljoen dollar aangekondigd die door DFJ Growth wordt geleid. Het bedrijf kondigde ook aan dat het in de tweede helft van 2014 vier Hub 2014 World Tour-evenementen houdt in Eindhoven, Stockholm, Londen en Parijs.
  • Partneruitbreiding: Anaplan heeft vier nieuwe verkoopapplicaties op Salesforce1 AppExchange gelanceerd om de ontwikkeling en uitvoering van verkoopplannen door bedrijven fundamenteel te veranderen. Dit met behulp van één enkel platform dat Salesforce-gegevens gebruikt voor gegevensgestuurde verkoopplanning in samenwerkingsverband. En Anaplan neemt nu ook deel aan het partnerprogramma van Workday.

Ook in de tweede helft van 2014 blijft Anaplan flink groeien en extra marktaandeel bemachtigen door zijn applicatieaanbod te vergroten, nieuwe klanten aan te trekken en zijn personeelsbestand verder uit te breiden om eersteklas service en gebruikerservaringen te blijven bieden.

“Terwijl de leveranciers van verouderde zakelijke-planningsmethoden de afgelopen twee jaar minder aandacht krijgen, is Anaplan een steeds belangrijkere rol gaan spelen en hebben ze twee van hun concurrenten op het gebied van cloud-services achter zich gelaten”, aldus Thomas Laffont, Senior Managing Director bij Coatue Management. “Anaplan is een combinatie van de kracht van Enterprise Performance Management (EPM) en het gebruiksgemak van Excel. Anaplan beperkt de tijd die nodig is voor installatie en ontwikkeling aanzienlijk en biedt een betere aanpak voor analytische toepassingen. Het bedrijf is hard op weg om de Force.com op het gebied van financiële en analytische toepassingen te worden.”

###

Over Anaplan
Anaplan transformeert de wereld van business-modellering en -planning. Bedrijven kunnen met het Anaplan-platform realtime plannen, samenwerken en handelen. Gebruikers anticiperen direct op veranderende omstandigheden en passen deze in hun modellen toe om snel actie te ondernemen. Mensen, plannen en kosten zijn zo met het cloud-platform van Anaplan continu in lijn met de kansen in de markt. Anaplan is een niet-beursgenoteerde onderneming met vestigingen op vier continenten en een hoofdkantoor in San Francisco (VS). Voor meer informatie: www.anaplan.com of volg ons op Twitter: @anaplan.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht