App MYLAPS maakt evenementen aantrekkelijker voor sponsoren

Haarlem, 23 december 2014 – MYLAPS Sports Timing lanceert een nieuwe app voor sportevenementen, zoals hardloop- en wielerwedstrijden. Met de app kunnen evenementen het hele jaar door een relatie onderhouden met deelnemers. Dit biedt hen en de sponsoren nieuwe marketingkansen. Deelnemers kunnen een trainingsschema volgen in aanloop naar het evenement, waardoor ze de app al in een vroeg stadium gaan gebruiken.
Kansen voor sponsoren
De trainingsfunctie in de app is in nog geen enkele vergelijkbare app beschikbaar. “Door de deelnemer al in een vroeg stadium bij een evenement te betrekken, kunnen evenementen en hun sponsoren al eerder met hen communiceren. De betrokkenheid van deelnemers en de relevantie wordt groter. Niet alleen tijdens het evenement, maar ook tijdens het trainen. Dit is aantrekkelijk voor sponsoren”, zegt Bas van Rens, directeur van MYLAPS.
Op maat gemaakt
De app is het middel waarmee de organisatie van het sportevenement en hun sponsoren met de deelnemers kunnen communiceren. De sponsoren krijgen meer exposure; er is zelfs de mogelijkheid voor een speciale sponsorruimte in de app. Zij krijgen nu dus exposure het hele jaar door, in plaats van alleen op de dag van het evenement zelf.
De applicatie geeft gedetailleerde informatie over bijvoorbeeld de start en finish en route, maar ook over gerelateerde zaken, zoals het ophalen van startnummers of parkeergelegenheid. Sportevenementen kunnen de app op maat gemaakt aanbieden aan hun deelnemers. In dat geval kan de applicatie geheel volgens de look and feel van het evenement worden vormgegeven. Bas van Rens: “Ieder evenement kan dus nu zijn eigen app uitbrengen. Tot nu toe gebruiken evenementen vaak een bestaande app, maar we merken dat dit in de praktijk minder goed werkt.”
Uitbreiding van productportfolio
MYLAPS heeft de evenement-app ontwikkeld in samenwerking met MeetMijnTijd, een Nederlands softwarebedrijf dat eerder dit jaar is overgenomen door MYLAPS. MeetMijnTijd is winnaar van de Sport App of the Year Award. Met de overname kan MYLAPS zijn productportfolio uitbreiden en relevante producten ontwikkelen voor evenementen, deelnemers en toeschouwers. “Met deze overname zijn we in staat mee te gaan met de huidige trends. Resultaten en sportprestaties zijn essentieel, maar we zien ook dat beleving steeds belangrijker wordt voor sporters. Met deze uitbreiding zijn we in staat om de markt te bedienen met een compleet productportfolio.”
Over MYLAPS
Sinds 1982 ontwikkelt MYLAPS geautomatiseerde sportstiming-systemen. Sindsdien wordt de techniek gebruikt door miljoenen atleten en racers tijdens evenementen over de hele wereld. Van ’s werelds grootste marathons zoals Boston, Rotterdam en Melbourne en high-end autoraces, tot lokale 5-kilometer hardloopwedstrijden en motocrossraces. MYLAPS heeft kantoren in Nederland, de Verenigde Staten, Australië, Maleisië en Japan.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.