Apple kondigt achtste jaarlijkse iTunes Festival in Londen aan

LONDON, 21 juli 2014 – Apple maakte vandaag bekend dat Maroon 5, Pharrell Williams, Beck, Sam Smith, Blondie, Kylie, David Guetta, 5 Seconds of Summer, Calvin Harris, Chrissie Hynde en nog veel meer van ’s werelds grootste artiesten dit jaar de hoofdacts zullen zijn voor het iTunes Festival. Voor het achtste jaar terugkerend naar het Verenigd Koninkrijk, na een week van ongelooflijke live optredens in maart op SXSW, zal het iTunes Festival gedurende de maand september beschikken over meer dan 60 acts in het legendarische Roundhouse. iTunes optredens kunnen door miljoenen iOS-gebruikers over de hele wereld live of on-demand worden bekeken op hun iPhone, iPad of iPod touch en via iTunes op hun computer of in verbluffend HD met Apple TV. Kaarten kunnen alleen worden gewonnen door deelname aan prijsvragen.

“Het iTunes Festival in Londen is terug met een prachtige line-up van artiesten van wereldklasse en geweldige nieuwe acts”, aldus Eddy Cue, senior vice president Internet Software and Services van Apple. “Deze live shows vangen het hart en de ziel van iTunes en we brengen ze met liefde naar onze klanten in de Roundhouse, evenals naar de miljoenen mensen die over de hele wereld gratis kunnen kijken.”

Muziekliefhebbers uit de hele wereld kunnen tickets voor het iTunes Festival te winnen via competities van lokale media partners. In het Verenigd Koninkrijk, kunnen fans tickets winnen door het invoeren van stembiljetten op iTunes, alsmede via geselecteerde mediapartners waaronder Global Radio en de London Evening Standard.

Sinds de inaugurele van het Festival in het Londense Institute for Contemporary Arts in 2007, hebben meer dan 430 artiesten opgetreden voor meer dan 430.000 fans en hebben er nog tientallen miljoenen meer gekeken via online en on-demand. Nu in het achtste jaar, was het iTunes Festival in het verleden gastheer voor artiesten zoals Adele, Coldplay, Elton John, Foo Fighters, Justin Timberlake, Kings of Leon, Lady Gaga, Katy Perry, Muse, Sir Paul McCartney en vele, vele meer.

Voor updates, tickets en meer informatie kunt u terecht op: www.iTunesFestival.com, of neem deel aan het gesprek @iTunesfestival en #iTunesfestival.