Industry Wire

Geplaatst door Het PR Bureau

ASICS kondigt op Global Running Day de ‘15:09 Uplift Challenge’ aan om de mind te upliften en geld in te zamelen voor ‘Mind’

ASICS inspireert de gehele maand juni mensen om meer te bewegen om zich beter in hun vel te voelen

Uit onderzoek van ASICS blijkt dat slechts 15 minuten en 9 seconden lichaamsbeweging voldoende kan zijn om je gemoedstoestand te verbeteren. Met de ‘15:09 Uplift Challenge’ hoopt ASICS de gehele maand juni mensen te inspireren om meer te bewegen en zo hun mentale wellbeing te verbeteren. Iedereen die een foto of video deelt waarop zij beweegt om de gemoedstoestand te verbeteren, helpt geld in te zamelen voor Mind, een mental health charity.

Elke post telt mee
Deelnemen aan de Uplift Challenge doe je door minimaal 15:09 minuten te bewegen en dit vervolgens te delen op social media. Met elke video of afbeelding die in juni op Instagram, Facebook, Twitter en Instagram wordt geplaatst met #ASICS1509, wordt geld ingezameld voor Mind, een instelling die zich inzet voor geestelijke gezondheid.

Gary Raucher, Senior Vice President ASICS EMEA, zegt: “Bij ASICS hebben we altijd geloofd in de positieve invloed die lichaamsbeweging heeft op de mentale gezondheid. Ons meest recente onderzoek toont aan dat zelfs kleine hoeveelheden lichaamsbeweging een grote impact kunnen hebben op hoe we ons voelen. Daarom roepen we in juni iedereen op om te bewegen, de positieve gevolgen van beweging op de mind te ervaren en zo geld in te zamelen voor Mind”

Hayley Jarvis, Hoofd Lichaamsbeweging bij Mind: “Bij Mind geloven we dat lichaamsbeweging een belangrijke rol speelt bij het ondersteunen van mensen om gezond te worden en te blijven. Het is fantastisch om het recente onderzoek van ASICS te zien waaruit blijkt dat je maar 15 minuten nodig hebt om je humeur te verbeteren. De wetenschap dat een korte wandeling tijdens de lunch kan helpen de mind op te vrolijken of de stress van het werk en het dagelijkse leven tegen te gaan, is een game-changer.”

De mind van Diane van Es
ASICS’ activiteiten staan voortdurend in het teken om zoveel mogelijk mensen een mentale uplift te geven. Als hoofdsponsor van de Dam tot Damloop is het sportmerk betrokken bij dit grootschalige evenement waarbij zo’n 50.000 mensen hun beste beentje voor zetten en zo ook een mentale uplift kunnen ervaren.

Ook topatleet Diane van Es zal meelopen met de Damloop. Speciaal in de aanloop naar dit hardloopevent, maken ASICS & VICE een mini-docu met haar. In deze docu wordt ASICS atlete Diane van Es gevolgd en vertelt zij over de relatie tussen haar fysieke inspanningen en haar mindset. Een korte teaser lanceert ASICS op Global Running Day, 1 juni 2022.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht