Industry Wire

Aspect Software komt overname Voxeo overeen

Phoenix, Arizona (USA), 10 juli 2013 Aspect Software, de toonaangevende leverancier van volledig geïntegreerde oplossingen voor klanteninteractiemanagement, workforce optimization en back-office, maakt vandaag bekend dat het een definitieve overeenkomst heeft bereikt over de overname van Voxeo Corporation, de belangrijke aanbieder van oplossingen voor hosted en on-premise Interactive Voice Response (IVR) en van een platform voor door communicatie aangedreven bedrijfsprocessen. Na voltooiing van de overname zal Aspect’s vermogen om cloud, hybride en on-premise implementaties te ondersteunen significant zijn versterkt terwijl het bedrijf zijn portfolio aan oplossingen uitbreidt met marktleidende capaciteiten voor IVR en multi-channel self-service.

“De consumenten van nu eisen meer van de merken waar ze interactie mee hebben. Zij nemen de controle over van wanneer, waar en hoe ze contact zoeken. Ondernemingen reageren door op zoek te gaan naar leveranciers die hen kunnen helpen deze veranderingen in de markt te adresseren. De overname van Voxeo, de marktleider in robuuste cloud, on-premise en hybride self-service platforms, past in Aspect’s voortdurende streven om te voorzien in innovatieve technologie en oplossingen die onze klanten ondersteunen bij hun inspanningen om klantenervaringen te transformeren en bijzonder te maken,” zegt Chris Koziol, president en general manager van de Interaction Management divisie bij Aspect. “Wij delen Voxeo’s visie op de toekomst van het klantcontact en we zijn erg enthousiast om onze propositie uit te breiden en te integreren teneinde dat soort flexibele oplossingen te bieden voor naadloze service via proactieve outbound, inbound, mobiele en SMS kanalen.”

Voxeo is de enige met een hosted, private en hybride cloud propositie en brengt marktleidende capaciteiten op een wereldwijde schaal naar Aspect’s portfolio. Het bedrijf voorziet in een datacenterinfrastructuur en een network operation center (NOC) dat van pas komt bij de expansie van de regionale levering van Aspect’s cloudoplossingen en SaaS hosting capaciteiten. Voxeo brengt tevens een bedreven executive team en medewerkersbestand in die de klanten en prospects van Aspect hoogwaardige technische competenties en een unieke marktkennis bieden.

“Door in een vroeg stadium de belangstelling in de sector voor flexibele, hosted oplossingen te onderkennen en een wendbaar en schaalbaar technologieplatform te ontwikkelen om in deze behoefte te voorzien, is Voxeo erin geslaagd krachtige financiële groei te realiseren in een tempo dat hoger ligt dan dat van de bredere markt,” zegt Bob Ingalls, chief executive officer van Voxeo. “Niettemin stuiten we op een groeiend aantal kansen die een bredere callcenteroplossing vergen. De relatie met Aspect belooft ons een dynamische partner te geven zodat we ons succes kunnen continueren door onze klanten de marktdominerende combinatie te bieden van Aspect’s innovatieve contactcenteroplossingen en Voxeo’s self-service en multi-channel platforms.”

Naar verwachting zullen de klanten van beide bedrijven profiteren van de samenwerking. Deze zal Aspect in staat stellen om kleine en middelgrote bedrijven in bedienen via meer flexibele leveringsopties, terwijl bestaande Voxeo-klanten kunnen beschikken over interactiemanagement, workforce optimization en robuuste IVR-capaciteiten binnen een enkele en complete klantcontactoplossing. Een cross-functional team is al bezig met productintegratie teneinde in het derde kwartaal van dit jaar de gezamenlijke capaciteiten op de markt te brengen.

“Dit is ook voor onze respectievelijke partner communities spannend nieuws,” zegt Koziol. We zijn erg gericht op de voortdurende uitbreiding van onze partnerprogramma’s en onze wereldwijde aanwezigheid in het distributiekanaal. De diepte en breedte van de expertise die wordt geleverd door Voxeo’s partners zal Aspect’s applicatieontwikkelings- en partner-community naar verwachting verder versterken.”

Over Voxeo
Voxeo bevrijdt communicatie. We ruimen de hindernissen op die in de weg staan om applicaties voor spraak, SMS, instant messaging, Twitter, web chat, mobile web, unified communications en self-service te creëren, managen, analyseren, optimaliseren en betalen. Wij werken er elke dag aan om de verwaarloosde potentie van deze communicatieoplossingen te bevrijden met behulp van open standards, disruptieve innovatie en een passie voor probleemoplossing – aangedreven door een bedrijfsbreed gedeelde obsessie voor klantsucces. Dat doen we voor meer dan 250.000 ontwikkelaars, 45.000 bedrijven en de halve Fortune 100 vanuit onze hoofdkantoren in Orlando, Beijing, Keulen en Londen. http://voxeo.com

Over Aspect
Aspect’s volledig geïntegreerde oplossing verenigt de drie belangrijkste aspecten van modern contactcentermanagement: klantinteractiemanagement, workforce optimization en back-office. Wij helpen de meest veeleisende contactcenters ter wereld om hun mensen, processen en contacten af te stemmen en daardoor opmerkelijke klantervaringen te bieden. Kijk voor meer informatie op www.aspect.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht