Geplaatst door AT&T

AT&T NetBond® maakt koppeling tussen cloudplatforms mogelijk

Den Haag, 17 oktober 2017 – AT&T maakt bekend dat AT&T NetBond® for Cloud de barrière tussen verschillende soorten cloudplatforms opheft. De nieuwe cloud-naar-cloudfunctie zorgt voor efficiënte distributie van computertaken over veilige verbindingen tussen publieke, private en hybride clouds binnen het NetBond for Cloud-ecosysteem.
Netbond for Cloud werd in 2010 geïntroduceerd zodat bedrijven hun private netwerken kunnen uitbreiden met toegang tot meer dan 130 hoogwaardige clouddiensten van 20 clouddienstverleners die zijn aangesloten op het AT&T NetBond-ecosysteem. Ze profiteren zo van een hoogwaardige en veilige VPN verbinding met deze cloudaanbieders en een tot 50% lagere latency. Bovendien hebben ze met vaste en mobiele apparaten vanaf iedere locatie toegang tot clouddiensten. Ook krijgen gebruikers de mogelijkheid om zelf, via een website, de verbindingen en bandbreedtetoewijzing binnen hun cloudnetwerk te definiëren. NetBond, AT&T’s technologie voor cloudintegratie, bundelt netwerk- en IT-diensten en automatiseert functies die voorheen handmatig werden uitgevoerd.
Steeds meer data, systemen en applicaties verhuizen naar de cloud. In de praktijk betekent dit dat verschillende onderdelen draaien in verschillende cloudomgevingen. AT&T NetBond for Cloud biedt bedrijven elastische verbindingen tussen verschillende clouds in het ecosysteem. Met deze functie kan elke cloud – privaat of publiek – efficiënt met elkaar verbonden worden zonder het publieke internet te gebruiken. Gebruikers kunnen verbindingen tussen clouds eenvoudig beheren op de website van AT&T.  Netwerkbeheerders hoeven zo niet langer fysiek afzonderlijke verbindingen tussen verschillende cloudproviders te creëren, wat veel tijd en werk bespaart. Ze kunnen nu binnen enkele minuten online configuraties aanmaken of wijzigen.
“Veel bedrijven gebruiken drie of meer clouds en deze clouds zijn vaak een mix van publieke, private en hybride clouds”, zegt Roman Pacewicz, Chief Product Officer, AT&T Business. “Een mix van verschillende clouds kan uitdagend zijn, ongeacht de combinatie; daarom zijn efficiënte en veilige netwerkverbindingen een vereiste om workflows snel en eenvoudig tussen eindpunten in de diverse clouds te verplaatsen. NetBond for Cloud maakt dit op een eenvoudige wijze mogelijk.”
Verkeer over NetBond for Cloud loopt niet via het publieke internet. Tevens biedt NetBond for Cloud extra beveiligingsopties om de datastromen te segmenteren voor tussen eindgebruikers en applicaties in- en tussen de diverse clouds te beheren. De NetBonddienst biedt daarmee eenvoudige, veilige toegang tot wereldwijde clouddiensten vanaf vrijwel iedere locatie.
Ga voor meer informatie over NetBond naar att.com/netbond.
Over AT&T
AT&T Inc. (NYSE:T) geeft miljoenen mensen en bedrijven over de hele wereld toegang tot toonaangevende mobiele en high-speed internet- en entertainmentdiensten. We bieden het beste Amerikaanse datanetwerk* en de beste werelddekking van alle Amerikaanse aanbieders van draadloze verbindingen.** We zijn een van ’s werelds grootste providers van betaal-tv. We hebben tv-abonnees in de VS een 11 Latijns-Amerikaanse landen. Bijna 3,5 miljoen bedrijven, van kleinzakelijk tot wereldspelers, vertrouwen op AT&T voor slimme, optimaal beveiligde oplossingen.
AT&T producten en diensten worden aangeboden door dochterondernemingen en aan AT&T Inc. gelieerde bedrijven onder het AT&T merk en niet door AT&T Inc. Aanvullende informatie over AT&T producten en diensten is beschikbaar op about.att.com. Volg ons op Twitter via @ATT, op Facebook op via facebook.com/atten op YouTube via youtube.com/att.