Geplaatst door Azerion

Azerion voegt volgende grote franchise toe aan portfolio: De Smurfen

Dinsdag 1 juni 2021 – Azerion, het toonaangevende pan-Europese digitale gaming- en advertentietechnologiebedrijf, kondigt vandaag aan dat het de casual gamingpartner wordt van IMPS/Lafig, het bedrijf dat de IP van de Smurfen beheert. Als gevolg hiervan worden er vijf nieuwe games van de Smurfen ontwikkeld en gedistribueerd door Azerion in het komende jaar.
De games worden wereldwijd beschikbaar binnen Azerion’s distributiekanalen, inclusief webportals, die gezamenlijk meer dan 220 miljoen unieke spelers bereiken. Daarnaast zijn geselecteerde spellen exclusief beschikbaar op de gamingabonnementskanalen en telecommunicatiediensten. De door Azerion casual games worden uitgebracht rond de release van een nieuwe Smurfen tv-serie, die later dit jaar in Europa en in de VS wordt uitgezonden. Deze spellen vergroten de aantrekkingskracht van verschillende platformen voor de kleuter en tieners.

De ontwikkelaars van Azerion bouwen voort op positieve Smurfwaarden en hebben karakteristieke eigenschappen van de geliefde blauwe wezens nauwkeurig onder de loep genomen. Bij de ontwikkeling van de verschillende games wordt de nadruk dan ook gelegd op belangrijke elementen als teamwork, ontwikkeling van vaardigheden en milieubewustzijn.
“We zijn meer dan verheugd en vereerd om met deze iconische personages te mogen werken”, zegt Umut Akpinar, Azerion’s co-CEO. “De Smurfen behoren tot de grappigste en meest geliefde stripfiguren ooit gemaakt. Door ze op te nemen in ons gamesportfolio vergroten we onze betrokkenheid met spelers over de hele wereld”.

De toevoeging van zo’n iconische IP aan het portfolio draagt naar verwachting bij aan de gebruikersbetrokkenheid voor Azerion’s publishing partners en verbeteren het bereik voor adverteerders die zich richten op dit type publiek.
“Ik ben erg blij met deze mooie samenwerking”, zegt Véronique Culliford, President en oprichter van IMPS en dochter van Peyo, de bedenker van de Smurfen. “Ik heb altijd online gespeeld en het idee dat mijn kleine Smurfen in vijf games voorkomen betovert me. Ik ben er zeker van dat ze in de smaak zullen vallen bij alle fans van De Smurfen”.