Industry Wire

Geplaatst door SPOTONVISION

B2B-marketingbureau SPOTONVISION viert 15de verjaardag

Vijftien jaar geleden – augustus 2006 – richtten Ingrid Archer en Shimon Ben Ayoun B2B-marketingbureau SPOTONVISION op. Twee ervaren marketingprofessionals die een ware transformatie teweegbrachten onder B2B-marketeers. SPOTONVISION was – en is nog altijd – pionier op het gebied van B2B-marketing in Europa. Nog geen enkel ander marketingbureau richtte zich op de business-to-business markt in die jaren.

Meteen in die beginperiode merkte SPOTONVISION dat er een sterke behoefte was aan een plek waar B2B-marketingprofessionals elkaar konden ontmoeten. In 2010 lanceerde het bureau daarom B2B Marketing Forum Benelux, een plek waar marketeers kennis en inspiratie konden opdoen. Die verbinding blijft het B2B marketingbureau zoeken. Nu, in 2021, heeft het bureau de pijlen gericht op de internationale markt.

CMO-community groeit
Ingrid Archer, oprichter en Head of Product & Innovation bij SPOTONVISION: “We hebben het B2B Marketing Forum tien jaar lang georganiseerd en met veel succes brachten we de B2B-community bijeen. De laatste editie hebben we aan ons voorbij laten gaan door Corona. De CMO-community hebben we wel bij elkaar gehouden met online events, mede dankzij een mooie samenwerking met Salesforce. Binnenkort gaan we de live events weer oppakken. Het B2B Marketing Forum zal komende jaren een nieuwe invulling krijgen met onder meer on- en offline educatieve activiteiten voor B2B marketing- en salesprofessionals.”

B2B Marketing Academy van start
Omdat SPOTONVISION als leidend B2B-marketingbureau in de loop der jaren vele B2B-marketingmethodes heeft ontwikkeld en getoetst, heeft het bureau een in-house B2B Marketing Academy opgezet; nu vooral voor de onboarding van nieuwe collega’s en binnenkort ook voor klanten toegankelijk. Methodes voor buyer persona onderzoek, buyer journey en contentstrategie, leadgeneratie en account-based marketing.

Buyer persona, journeys en account-based marketing
Als thought leader binnen B2B-marketing, heeft het team inmiddels meer dan 800 blogs, artikelen en e-books gepubliceerd en tevens vele webinars en masterclasses gegeven. Mede hierdoor werd SPOTONVISION in 2013 genomineerd voor de B2B Award in de UK in de categorie ‘Thought Leadership’. In 2014 werd SPOTONVISION gecertificeerd door het Buyer Persona Institute, door de hoge kwaliteit van haar buyer persona projecten. Dit alles komt sinds 2020 bij elkaar in de B2B Marketing Academy.

Meaningful interactions lead to growth of people and businesses
Oprichter van SPOTONVISION en Directeur Shimon Ben Ayoun: “Wij zetten ons in voor ‘meaningful interactions’ omdat dit leidt tot groei van een individu en groei van een bedrijf. B2B-kopers kopen tegenwoordig anders dan voorheen: de buyer journey is nog complexer en meer stakeholders zijn betrokken bij een B2B-aanschaf. Daarom is communicatie en verbinding belangrijker dan ooit.

En, momenteel is technologie niet meer weg te denken uit ons vak. Zo is account-based marketing, ABM, beter uitvoerbaar en schaalbaar, en een van de speerpunten in de dienstverlening.”

Ingrid Archer: “Wij zijn voorlopig niet uitgekeken op ons vak en onze klanten. We willen iedereen bedanken voor deze samenwerking (zie videobericht) en we kijken uit naar de volgende 15 jaar!”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht