Geplaatst door Betty Blocks

B2C Europe kiest no-code voor digitale transformatie en versterkt de logistieke sector

B2C Europe, de wereldwijde logistiek aanbieder voor de e-commerce sector, versnelt haar digitale transformatie door te kiezen voor Betty Blocks’ no-code applicatie-ontwikkeling platform. Met Betty Blocks gaat het internationale bedrijf nieuwe systemen in de organisatie implementeren, zoals OMS, CMS en operationele optimalisatie-oplossingen.

De explosieve populariteit van online winkelen en groei van e-commerce platforms hebben geleid tot een grotere vraag naar betrouwbare logistieke partners om internationale pakketverzending en inklaring-oplossingen aan te bieden. B2C Europe, bijna 20 jaar geleden opgericht door CEO José Vega, is bij uitstek een partner voor internationale eComm-bedrijven. De organisatie staat bekend om de goede dienstverlening en een sterke persoonlijke band met klanten.

Toenemende druk op logistiek

De logistiek als geheel staat al jaren onder druk. Consumenten hebben hoge verwachtingen die door het Coronavirus in het eerste kwartaal van 2020 alleen maar toenemen. Daarom is Bart Ybema (CFO van B2C Europe), voortdurend op zoek naar procesoptimalisatie, automatisering en RAD-oplossingen die passen bij de ambitieuze doelstellingen van het bedrijf. Betty Blocks werd geselecteerd door B2C Europe vanwege de flexibiliteit die het no-code-platform biedt, waardoor digitale transformatieprojecten kosteneffectief blijven, ook in de toekomst. Maar de time-to-market was niet het enige criterium. B2C Europe koos ook voor Betty Blocks vanwege een culturele match. Beide bedrijven stellen gebruiksgemak en duurzaamheid centraal in hun activiteiten.

“B2C Europe ervaart groei in eCommerce. Wij kozen voor Betty Blocks om de groeiende vraag in de markt te beantwoorden. Door de kortere ontwikkeltijd is B2C in staat om veel sneller nieuwe oplossingen te bieden. Dit vormt de basis van de samenwerking, waarvan de eerste ontwikkelsprint al in volle gang is!”

Processen optimaliseren, voor de consument

Door snel interne en klantgerichte applicaties te ontwikkelen met no-code, is B2C Europe in staat om snel bedrijfswaarde te genereren in vrijwel elk deel van het bedrijf. Samen met Betty Blocks is het bedrijf momenteel bezig met de ontwikkeling van de eerste oplossingen die aanzienlijke verbeteringen brengen in workflows en processen. Hoewel de eerste oplossingen gericht zijn op interne pijnpunten, zullen consumenten nog steeds de vruchten plukken van snellere levering en communicatie over diensten.

Frank Dignum, account executive bij Betty Blocks: ”Vanaf het begin was er een goede band tussen B2C Europe en ons. We kijken ernaar uit om voort te bouwen op die relatie en om ervoor te zorgen dat B2C Europe snel wereldwijd kan uitbreiden door gebruik te maken van no-code oplossingen. Het is een dynamische onderneming die vele markten zal bestrijken en we zijn verheugd om de uitdagingen met elkaar aan te gaan.” Met het oog op de toekomst hebben zowel B2C Europe als Betty Blocks zich gecommitteerd aan het verbeteren van de digitale backbone van het software-ecosysteem van B2C Europe. Strategisch gezien zorgt no-code-ontwikkeling ervoor dat B2C Europe in staat is om veel sneller te innoveren dan de concurrentie en – door verschillende verbeteringen – meer klanten op de wereldmarkt te krijgen.

Over B2C Europe

B2C Europe is de grootste onafhankelijke full service provider van distributie-, retour- en inklaringsoplossingen in Europa. Met kantoren in Europa en China zijn zij in staat om de B2C e-commerce-industrie gemakkelijk toegang te bieden tot de beste bezorg- en retournetwerken voor post en pakketten. B2C Europe biedt een breed scala aan grensoverschrijdende oplossingen, waaronder e-fulfilment, douane-inklaring, levering aan huis, afhaallocaties en retouren. Zij stimuleren groei voor e-commerce retailers en online platforms door te zorgen voor uitstekende logistieke prestaties voor zowel de levering als het retourneren van artikelen. Met hun diensten kunnen internationale klanten wereldwijd concurreren.

Bezoek B2C Europe via https://www.b2ceurope.eu, of volg hen op LinkedIn

Over Betty Blocks

Betty Blocks is ’s werelds meest toonaangevende no-code-platform. Betty Blocks stelt zowel ondernemingen als Citizen Developers in staat om complexe, enterprise applicaties efficiënt en effectief te bouwen zonder code te schrijven. Betty Blocks stelt organisaties in staat om te experimenteren met de juiste oplossing om zo controle te krijgen over hun innovatie. Betty Blocks is cloud-based, wereldwijd beschikbaar en heeft momenteel kantoren in Nederland, Duitsland, de VS, het VK, Japan en Zuid-Afrika.

Bezoek Betty Blocks via www.bettyblocks.com of volg hen op Twitter en LinkedIn