Bambix stapt succesvol in Social Media

Doel van Bambix was het lanceren van een virale actie, waarmee een groot publiek bereikt moest worden en het merk en haar producten positief onder de aandacht bracht bij haar doelgroep. En dat is gelukt! Aan de actie – deelnemers werden gevraagd een foto van hun kind te uploaden en deze aan te vullen met een leuke beschrijving – deden 5537 unieke deelnemers mee. Door te stemmen op de leukste, grappigste of meest schattige foto werd de uiteindelijke winnaar bepaald.
Cijfers
De actie wist meer dan 270.000 unieke bezoekers te bereiken die samen goed waren voor 2.649.541 pageviews. 10% van de bezoekers bekeek de website op zijn of haar mobiel. De gemiddelde tijd dat een bezoeker op de website verbleef was 1:54 minuut en er werd in totaal 192.314 keer op een foto gestemd.
De hoge acceptatie van de actie resulteerde in een bounce rate van nog geen 22%. Reden hiervoor is dat bezoekers met de actie in aanraking kwamen via een betrouwbare bron. Het virale principe van de contest werd door de doelgroep dan ook goed begrepen. Alleen al de winnaar bracht meer dan 6000 keer het merk Bambix ‘gratis’ onder de aandacht bij vrienden, familie, etc.
Ter ondersteuning van de actie werd er een ledenhyve aangemaakt onder de naam Papperdepap. Deze leverde tijdens de actieperiode 1755 vrienden op en werd maar liefst 242.208 keer bekeken. Met een mediabudget van slechts €18.000,- heeft de actie, met dank aan het virale aspect binnen de campagne, zo’n half miljoen euro aan mediawaarde opgeleverd.
Wat we kunnen concluderen is dat Bambix een zeer stevige basis heeft gelegd om vervolgacties te plannen met de in de Hyve gecreëerde goodwill als startpunt. Een online groeispurt is met deze actie zeker ingezet.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.