Bardigo lanceert iBeacon noviteit op Horecava

Een jaar nadat Bardigo (gestart onder de naam Mijn Kroeg BV) een nieuw uitgaansplatform lanceerde tijdens de Horecava 2014, komt het bedrijf nu met een volgende innovatie: SmartBar. Door een iBeacon, een proximity apparaat dat gebruikt maakt van geo-locatie, te plaatsen kunnen kroegen, bars en cafés voortaan makkelijk en automatisch contact leggen met hun gasten. Daarnaast zorgt het concept voor een hogere besteding, een langer verblijf en meer nieuwe gasten.

Hoe werkt het?

Door het plaatsen van een iBeacon komen bars voortaan rechtstreeks in contact met hun gasten en zijn zij een SmartBar. Wanneer een potentiële gast, die gebruikt maakt van de populaire App Barplanet, langs de SmartBar loopt ontvangt deze automatisch een gepersonaliseerd push bericht. Zo kan een bar bijvoorbeeld een gratis drankje aanbieden op afstand en serveren wanneer de gast daadwerkelijk de SmartBar betreed. Ook worden potentiële gasten geattendeerd op een eventueel evenement of aanwezige bekenden, wanneer zij binnen een straal van 50 meter van de SmartBar verwijderd zijn. Een overzicht van aanwezige gasten kan zelfs al thuis vanuit de luie stoel bekeken worden.

Bij binnenkomst wordt de gast automatisch ingecheckt en kunnen loyaliteitsprogramma’s gestart worden. “Het is een win-win situatie”, aldus Tim de Kraker, bedenker en CEO van Bardigo. “Dit initiatief biedt de bareigenaar inzicht in zijn/haar eigen zaak en de gasten die aanwezig zijn. Daarnaast helpt het meer gasten te verleiden om binnen te komen. Consumenten wordt een leuke actie aangeboden, zoals een korting of een gratis drankje, wanneer zij langs een SmartBar lopen. Daarnaast krijgen ze bericht wanneer ze langs een SmartBar lopen waar op dat moment een leuk evenement plaats vindt of waar al meerdere vrienden binnen zitten.”

Crowdfunding

Om het initiatief nationaal te kunnen uitzetten is Bardigo een crowdfunding campagne gestart. En met succes! Binnen tien dagen is er al 55% van het benodigde bedrag (€ 100.000, -) geïnvesteerd via Symbid. Via de website kunnen geïnteresseerden investeren in het bedrijf en vanaf € 20, – al mede-eigenaar worden van de succesformule. Voor meer informatie zie: www.symbid.nl.
Afgelopen zondag 18 januari was het concept van BarPlanet vanwege de crowdfunding campagne live in de uitzending bij BNN op Radio1. 12 minuten lang stond de Ether in het kader van slim uitgaan en ging er zelfs een test pannel van BNN op stap om de App uit te proberen in ’s Hertogen Bosch. Via deze link is de uitzending terug te luisteren: http://youtu.be/25ttEoCQwsc (of zoek op youtube op Barplanet)

BarPlanet wordt BarDoggy

Door de snelle groei en de nieuwe mogelijkheden met iBeacons is besloten om de app te gaan re-branden. BarDoggy wordt de nieuwe naam – Let the Dog be your Guide!

In Februari zal de wijziging van de naam doorgevoerd worden en zal in Amsterdam gestart worden met een grote media champagne bij meer dan 250 horeca locaties en via Facebook.

Over Bardigo

Bardigo – Smart Hospitality is ontwikkelaar van slimme horeca concepten zoals het internationale uitgaansplatform BarPlanet dat gebruik maakt van iBeacon techniek: Functies als – automatisch inchecken, aanbiedingen/deals, events in de buurt en ‘wie’ zitten er in de bar – maken gebruik van het unieke ‘proximity systeem’. Tevens is BarPlanet de meest uitgebreide uitgaansgids van Europa. Via de website of de app heeft de gebruiker toegang tot ruim 50.000 events per jaar en meer dan 20.000 profielen van bars, clubs en cafés die door het platform zijn aangemaakt. Op BarPlanet zijn miljoenen foto’s, openingstijden en een beschrijving van verschillende locaties te vinden. Ca. 50 bars zijn inmiddels betalende klant en actief met het platform. Zij plaatsen deals, sturen pushberichten naar hun gasten en promoten de App in hun bar. Maandelijks worden ruim 100.000 pagina’s via het platform bekeken. Bardigo – Smart Hospitality. Voor meer informatie zie: www.bardigo.nl. Bel ons voor een demo op locatie

Over Symbid

Symbid is opgericht in april 2011 in Nederland als een van de eerste aandelen-crowdfundingplatforms ter wereld. De unieke juridisch-financiële structuur stelt investeerders in staat online te investeren in start-ups en groeiende bedrijven voor een bedrag van minimaal twintig euro. Inmiddels is Symbid (www.symbid.nl) uitgegroeid tot de wereldwijde leider in aandelencrowdfunding door haar innovatieve technologische structuur, gebruiksvriendelijke interface en toewijding aan het verzorgen van een veilige financieringsomgeving voor zowel investeerders als ondernemers. Op basis van de uitgebreide start-up-ervaring van het Symbid team krijgen ondernemers coaching en advies nodig voor een succesvolle campagne. Hierdoor kunnen investeerders die het Symbid-platform gebruiken vertrouwen in hun investering. Per juli 2014 heeft Symbid meer dan 60 ondernemers en hun start-up gefinancierd voor een totaal bedrag van vijf miljoen euro. In december 2013 werd Symbid als eerste aandelencrowdfunding platform beursgenoteerd [OTCQB:SBID]. Het bedrijf begint in 2015 met de Europese uitbreiding van de crowdfundingactiviteiten. Informatie over Symbid is ook te vinden op www.symbidcorp.com