Industry Wire

Geplaatst door BCC

BCC maakt smart home toegankelijk voor iedereen

Op maandag 13 februari jl. heeft de voorzitter van UNETO-VNI Doekle Terpstra het unieke smart home concept van BCC op gepaste wijze geopend. De presentatie van een rapport in vestiging Zoeterwoude over ontwikkelingen en mogelijkheden binnen smart home was gelijktijdig de kick-off van dit nieuwe shop in shop-concept. ‘BCC maakt met dit initiatief smart home voor iedereen toegankelijk en legt met woord, daad en productdemonstraties uit hoe een woning snel, eenvoudig en betaalbaar slimmer kan worden.’

Leuker, makkelijker & beter maken
Smart home is een verzamelnaam voor slimme huishoudelijke producten die via internet communiceren: zowel met de bewoner als met elkaar. Denk aan devices om het huis te verwarmen, te verlichten en te beveiligen, maar ook aan slimme koelkasten, zelfdenkende wasautomaten, hypermoderne routers en geavanceerde ‘smart health’-toepassingen. Oplossingen waarmee ons huis comfortabeler, veiliger, gezonder en energiezuiniger wordt. En we ons leven leuker, makkelijker en beter maken. In optima forma wordt – door het zelflerende vermogen van de devices – je leven volledig intuïtief en weten de apparaten uiteindelijk precies wat jij wilt. Trendwatchers wereldwijd zien deze ‘connected convenience’ als the next big thing.

Innovatie
De wereld van consumentenelektronica wordt daarmee wel steeds complexer. Oriëntatie start vooral online, maar daar is niet altijd het juiste antwoord te vinden voor iedere persoonlijke situatie. Volgens een recent Europees online onderzoek van GfK onder 20.000 consumenten wil meer dan de helft voor een aankoop een product eerst zien en voelen. ‘Innovatie is de drijfveer naar de toekomst. Wij geloven dat BCC ook in deze nieuwe ontwikkeling de toegevoegde waarde biedt waar de hedendaagse consument behoefte aan heeft. Vanuit een omnichannel-benadering – met 71 winkels, een inspirationele website en ruim 1.000 deskundige en optimaal getrainde productspecialisten – zijn we als geen ander in staat om de zoektocht van consumenten naar die informatie, inspiratie & beleving naadloos in te vullen’ zegt Manuel Buskop, Commercieel Directeur van BCC

Forward thinking
De dynamiek in consumentenelektronica is groot. Consumenten staan niet meer open voor een verkoopgesprek, maar zoeken oprecht, persoonlijk en onbaatzuchtig advies. Ambassadeurschap, partnership, experience, reviews en service voeren de boventoon in de moderne ‘woordwolken’. Informatievoorziening en ‘verder helpen’ staan dan ook centraal in dit nieuwe concept. De aandacht gaat niet meer uit naar de verkoop maar naar voorlichting, ervaring en individuele situatie. ‘Wij geloven dat een goed voorgelichte consument uiteindelijk ook de aankoop bij ons doet. Onze productspecialisten worden daarmee niet beoordeeld op omzet, maar op klanttevredenheid, die nu al met het cijfer 8.4 gewaardeerd wordt op de vergelijkingssite Kieskeurig. Dat is de ultieme consumentgerichtheid en het model voor de toekomst.’ Binnen een naadloze samenwerking met vooruitstrevende en innovatie gedreven merken zoals onder meer Samsung, Siemens, Philips, Tado, Dyson, Nest en Sonos geeft BCC daar in het smart home met de nieuwste innovaties nu op relevante wijze invulling aan.

Service driven retailing
Deze service is dan ook één van de volgende uit een reeks van nieuwe en verbeterde services die BCC de komende tijd lanceert en sluit volledig aan bij het hoge service niveau dat de hedendaagse consument verwacht. Naast de recente succesvolle introductie van de klantgerichte ‘live-chat’ vanuit de winkel, is dit de nieuwste stap om de traditionele knelpunten in een klantreis te voorkomen en daarmee de toegevoegde waarde van fysieke winkels onderstreept. Het volgende smart home is eind maart voorzien in de nieuw te openen BCC winkel in Den Bosch. Daar wordt onder meer een verdere verbinding gezocht met aanpalende ontwikkelingen zoals virtual reality en gaming. ‘Uiteindelijk doel is om met een landelijk netwerk van minimaal tien smart homes deze voorlichting en ervaring binnen het bereik te brengen van alle consumenten.’ Terpstra ziet dit nieuwe retailconcept als ‘een stap in de goede richting’. BCC legt de service-lat in elektronicaland hiermee weer een stuk hoger en neemt met dit unieke merk-onafhankelijke concept – samen met UNETO-VNI – een voortrekkersrol binnen de doorontwikkeling van smart home.

Over BCC

BCC bestaat sinds 1969 en is onderdeel van de beursgenoteerde multinational FNAC. Hierdoor is BCC in staat nieuwe ontwikkelingen snel te signaleren en voorop te lopen bij de introductie van nieuwe producten. Met 1.400 werknemers en 71 vestigingen is BCC een van de leidende elektro-speciaalzaken in Nederland.

BCC hanteert de belofte High Service en Low Pricing. De consument mag nooit teveel betalen ( Low Pricing ) en verdient de best mogelijke service ( High Service ). Daarom vergelijkt BCC dagelijks haar prijzen met die van de concurrent en verlaagt direct haar prijzen als hetzelfde apparaat bij een vergelijkbare concurrent goedkoper wordt aangeboden. Optimale service uit zich o.a. in deskundig en enthousiast personeel, click en collect service, een snelle bezorgdienst diverse installatie-mogelijkheden en snelle afhandeling van reparaties.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht