Industry Wire

Geplaatst door myShopi

BD myShopi innoveert met eigen chatbot

BD myShopi lanceert in samenwerking met BotBakery (Hello Agency / The House of Marketing) een eigen myShopi chatbot. Deze speelt in op de koortsachtige zoektocht van consumenten naar geschikte Valentijnscadeaus via online shopping en reclamefolders. De myShopi chatbot biedt op termijn ook opportuniteiten voor de promotie van kortingscodes en e-commerce promoties van merken en retailers.

Met al meer dan 35.000 chatbots wereldwijd vindt BD myShopi de tijd rijp om een eigen promo chatbot te lanceren. Zo’n bot is in de meeste gevallen – en ook zo bij promoplatform myShopi – gelinkt aan Facebook Messenger en maakt rechtstreekse interactie mogelijk tussen consumenten, retailers en merken. Eerder lanceerden ook buitenlandse shopping platformen zoals Ebay, Kaufda en Spotta een gelijkaardig initiatief, maar de ‘Promo chatbot by myShopi’ is de eerste Belgische bot in zijn soort. Geheel in lijn met haar belofte om consumenten te laten besparen, te faciliteren en te inspireren bij het shoppen, biedt de myShopi bot de beste promoties en de nieuwste folders aan.

Wat is een chatbot?
Een chatbot maakt interactie mogelijk in de vorm van een dialoog via een digitaal platform zoals Facebook Messenger. Wereldwijd zijn er inmiddels 35.000 chatbots actief om consumenten en merken dichter bij elkaar te brengen.

myShopi is het nummer 1 promoplatform met het wekelijkse folderpakket in de brievenbus, de website myShopi.be en de app voor smartphone en tablet die inmiddels meer dan 1 miljoen keer werd gedownload en maandelijks 500.000 actieve gebruikers aantrekt. Om nog meer bereik te genereren lanceert myShopi nu een chatbot via Facebook Messenger, waarvan de werking alom gekend is, om consumenten eenvoudig in dialoog te laten treden met myShopi.

Uit onderzoek van Nielsen uit 2016* blijkt inderdaad dat 67% van de consumenten effectief meer interactie wil met bedrijven via messaging. In het geval van de myShopi Valentijnsbot volstaat het om aan te geven of je een geschenk zoekt voor een man of vrouw, voor welk budget en welke interesse de persoon in kwestie heeft. Binnen enkele seconden toont de bot mogelijke geschenken van partners van myShopi. De voorgestelde reclamefolders – want je kan de chatbot ook vragen naar relevante folders – verwijzen door naar de (interactieve) reclamefolders in kwestie op myShopi.

Met de lancering van haar eigen bot toont BD myShopi zich klaar voor een nieuwe innovatie. Na de succesvolle overname van myShopi als digitale aanvulling op haar logistiek DNA inzake folderdistributie, werden inmiddels ook interactieve folders gelanceerd die online shopping vanuit de digitale reclamefolders bevorderen. ‘Promo chatbot by myShopi’ is een nieuwe stap om op termijn niet alleen folder views te boosten voor retailers en brands maar ook sales te genereren via e-commerce promoties en kortingscodes.

*Facebook Messaging Survey, Nielsen, maart 2016

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht