Industry Wire

Geplaatst door Payolution

Belangrijke rol webshopwinkeliers bij ontwikkeling innovatieve betaaloplossingen payolution

Wenen, 16 november 2016 – Webshopwinkeliers hebben een duidelijke stem bij de productontwikkeling voor betaaloplossingen van payolution. De Oostenrijkse specialist in innovatieve white label-betaaloplossingen hecht veel waarde aan input uit de dagelijkse online betaalpraktijk. Zo vraagt de omzetting van een idee naar een product niet alleen expertise, maar ook goede en flexibele samenwerking. Aangezien payolution deel uitmaakt van de wereldwijd actieve Paysafe Groep kan het bovendien profiteren van de kennis en kunde van ongeveer 2.000 medewerkers.

Momenteel wordt er bij payolution druk gewerkt aan drie grote productontwikkelingen Daarnaast zijn er nog zo’n tien projecten, waarbij het creëren van betaaloplossingen centraal staat. De aanzet voor productontwikkeling bij payolution, zoals bijvoorbeeld checkout-services bij online betalingen, komt ofwel uit het eigen team, van een nieuwe partner of op verzoek van webshopwinkeliers. Vooral de laatstgenoemde groep is door het uitgebreide netwerk van payolution in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Verenigd Koninkrijk bijzonder relevant. Zo is bijvoorbeeld de uitbreiding naar nieuwe markten of de ontwikkeling van de betaaloplossing ‘elektronische incasso’ grotendeels op verzoek van webshopwinkeliers en met hun input tot stand gekomen. Dit geldt ook voor de ontwikkeling van het online webportaal voor webshopwinkeliers (Merchant Portal) dat afgelopen zomer werd geïntroduceerd.

Volledig team werkt aan grote projecten
Bernhard Linemayr, CEO van payolution, over productontwikkeling voor webshopwinkeliers: “Afhankelijk van de grootte betrekken wij alleen de betreffende proces- of productowner bij ons. Grote projecten daarentegen worden aan het volledige team van payolution voorgelegd. De uiteindelijke beslissing ligt natuurlijk bij de directie, waarbij de onderlinge afstemming van het project vaak al zo goed was, dat het meestal alleen nog maar om een formele bevestiging gaat.”

Snelle besluitvorming voor betere focus
Het besluit voor het wel of niet doorgaan van een project of een productontwikkeling, wordt vaak snel genomen om zodoende geen kostbare tijd te verspillen aan de uitwerking van ideeën die uiteindelijk niet gerealiseerd worden. En dus de focus te houden op projecten die wel doorgaan. Na een ‘Go’ voor een project, worden webshopwinkeliers en andere partners al bij de ontwerpfase betrokken, zodat de ontwikkelingen nauw op de markt aansluiten. Deze samenwerking met diegenen voor wie het product uiteindelijk ontworpen wordt, omvat ook de betatest. Over het algemeen verloopt de productontwikkeling bij payolution via zogenoemde flexibele processen, waarbij aan de verschillende projectfasen niet na elkaar, maar dikwijls overlappend gewerkt wordt. Dat maakt beslissingen eenvoudiger en stroomlijnt processen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht