Geplaatst door ProviderCheck.nl v

Bereikbaarheid klantenservice van internetprovider NLE scoort het laagst

In september 2018 heeft ProviderCheck.nl voor het eerst de bereikbaarheid van de klantenservice van haar internetproviders onderzocht. Nu, een half jaar later, hebben zij dit onderzoek herhaald.

Scoorde in september Tele2 nog met de snelste klantenservice en bleek men bij XS4ALL het langst te moeten wachten. Inmiddels heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Met 23:58 minuten stond men bij NLE gemiddeld het langst in de wacht.
Delta scoorde het beste met een gemiddelde wachttijd van 01:20 minuten, op de voet gevolgd door KPN.

Wat heeft ProviderCheck.nl onderzocht?
ProviderCheck.nl belde voor het onderzoek met tien internetproviders, namelijk Delta, NLE, KPN, Tele2, XS4ALL, T-Mobile, Ziggo, Online.nl, Caiway en Youfone. Zij belden iedere provider in totaal 20 keer met de volgende vier vragen: ik heb een vraag over mijn factuur, mijn internet werkt niet/is traag, ik wil mijn pakket verhogen en ik wil mijn abonnement opzeggen. Om een goede vergelijking met een half jaar geleden te maken zijn dezelfde vragen als toen gebruikt.ProviderCheck.nl belde voor iedere vraag vijf keer en deed dit steeds naar alle providers op hetzelfde moment.

Langste wachttijd bij NLE
De klantenservice van NLE kwam tijdens dit onderzoek als minst goed bereikbaar uit de bus. NLE vertelde ProviderCheck.nl dat de lange wachttijd kwam door aanpassingen in het systeem. Dit nieuwe systeem gaat er uiteindelijk voor zorgen dat klanten beter geholpen kunnen worden. NLE had verwacht dat klanten bijna niets van deze wijzingen zouden merken, maar toch kregen zij veel vragen wat voor extra drukte op de klantenservice zorgde en een langere wachttijd. NLE geeft aan dat de problemen inmiddels zijn opgelost en de klantenservice beter bereikbaar is. ProviderCheck.nl test dit over een half jaar natuurlijk graag opnieuw!

Waarom doen we het helpdeskonderzoek?
Met het onderzoek wil ProviderCheck.nl inzicht bieden in de bereikbaarheid van de verschillende internetproviders. Belangrijk om daarbij te benadrukken is dat het onderzoek niet gaat over de kwaliteit van de klantenservice, maar de tijd die het kost om contact te krijgen met de klantenservice. Dit onderzoek wordt ieder half jaar herhaalt door ProviderCheck.nl zodat providers de gelegenheid krijgen om verbeteringen door te voeren.

Over ProviderCheck.nl
ProviderCheck.nl is een vergelijkingswebsite voor internet, tv en vast bellen. Met de postcodecheck ontdek je gratis en binnen een minuut welke internetproviders en pakketten leverbaar zijn op jouw adres. ProviderCheck.nl biedt de laagste prijsgarantie en je krijgt altijd minimaal €10,00 extra korting.