Geplaatst door SoftwareOne

Bert Stam benoemd als Federation Lead Benelux

Amsterdam, Nederland I 3 oktober 2022 – SoftwareONE Holding AG, een toonaangevende wereldwijde leverancier van software- en Cloudtechnologie-oplossingen, heeft vandaag aangekondigd dat Bert Stam per 1 oktober 2022 aangetreden is als Federation Lead voor de Benelux. Bert verlaat Rackspace waar hij als General Manager verantwoordelijk voor Noord-Europa was.
In deze nieuwe, overkoepelende functie gaat Bert deel uitmaken van het EMEA Leadership team, en rapporteert hij aan Reinhard Waldinger, Regional Lead EMEA: “De exponentiële groei en transitiefase waar SoftwareONE momenteel doorheen gaat vraagt om een meer regionale dan lokale aansturing en ik ben blij dat Bert, met zijn kennis en ervaring, ons team komt versterken”.
Bert heeft meer dan drie decennia ervaring in de IT-markt. Hij begon midden jaren negentig bij een HP-reseller en stapte daarna over naar HP, waar hij tijdens zijn tienjarige loopbaan verschillende managementfuncties bekleedde. Hij werkte het laatst bij Rackspace in verschillende functies voordat hij General Manager voor Noord-Europa werd bij het bedrijf.
Bert heeft een persoonlijke, mensgerichte stijl van leidinggeven is ondernemend, nieuwsgierig, empathisch en resultaatgericht. “SoftwareONE is een prachtig bedrijf dat klanten echt vooruit helpt in hun digitale transformatie. Ik kijk ernaar uit om de komende jaren mijn bijdrage te leveren aan het succes van SoftwareONE Benelux” aldus Bert.

OVER SOFTWAREONE
SoftwareONE is een toonaangevende wereldwijde leverancier van end-to-end software- en cloudtechnologie-oplossingen, met het hoofdkantoor in Zwitserland. Met een IP- en technologiegedreven dienstenportfolio stelt het bedrijven in staat om hun commerciële, technologische en digitale transformatiestrategieën holistisch te ontwikkelen en te implementeren. Dit wordt bereikt door applicaties te moderniseren en kritieke workloads te migreren naar publieke clouds, terwijl tegelijkertijd de bijbehorende software en cloud-assets en licenties worden beheerd en geoptimaliseerd. Het aanbod van SoftwareONE wordt verbonden door PyraCloud, het eigen digitale platform van SoftwareONE, dat klanten voorziet van datagestuurde, bruikbare informatie. Met ongeveer 8.900 werknemers en verkoop- en servicemogelijkheden in 90 landen voorziet SoftwareONE ongeveer 65.000 zakelijke klanten van software- en cloudoplossingen van meer dan 7.500 uitgevers. De aandelen van SoftwareONE (SWON) zijn genoteerd aan de SIX Swiss Exchange.

SoftwareONE Netherlands, Naritaweg 177, 1043 BW Amsterdam.

Cautionary Statement Regarding Forward-Looking Information
This media release may contain certain forward-looking statements relating to the group’s future business, development and economic performance. Such statements may be subject to a number of risks, uncertainties and other important factors, such as but not limited to force majeure, competitive pressures, legislative and regulatory developments, global, macroeconomic and political trends, the group’s ability to attract and retain the employees that are necessary to generate revenues and to manage its businesses, fluctuations in currency exchange rates and general financial market conditions, changes in accounting standards or policies, delay or inability in obtaining approvals from authorities, technical developments, litigation or adverse publicity and news coverage, each of which could cause actual development and results to differ materially from the statements made in this media release. SoftwareONE assumes no obligation to update or alter forward-looking statements whether as a result of new information, future events or otherwise.